Conform studiului realizat de cele două ONG-uri, cele mai mari 25 de corporații ale lumii și-au setat obiective mărețe, cum ar fi să-și reducă amprenta de carbon cu 100%, dar analiza arată că procentul este în realitate mai apropiat de 40%. Studiul a analizat transparența măsurilor anunțate de companii și le-a oferit un rating de integritate, pe care-l puteți vedea în graficul de la finalul articolului.

Printre criteriile urmărite se numără țintele de schimbare climatică, modul prin care se compensează impactul lor asupra mediului și transparența.

Amazon, Google și Volkswagen au primit printre cele mai mici rating-uri privind integritatea țintelor lor de mediu, în timp ce Unilever, Nestle și BMW au primit un rating „foarte mic”. Maersk, companie de transport containerizat, a primit unul dintre cele mai bune rating-uri, în timp ce Apple, Sony sau Vodafone sunt pe următoarele locuri.

Cele 25 de firme analizate sunt responsabile pentru cel puțin 5% din emisiile de gaze de seră în lume.

Conform studiului, companiile vor reduce emisiile cu 23% până în 2030, mult mai puțin decât au spus public. De asemenea, de cele mai multe ori companiile se vor baza pe ceea ce se numește compensarea impactului climatic (Carbon Offsetting). Această practică înseamnă că firmele vor plăti mai mult către companii care vor încerca să reducă impactul lor de mediu sau vor planta copaci și păduri pentru a compensa impactul asupra planetei.

Una dintre problemele descoperite de studiu e că aceste companii exclud sursele de emisii de gaze de seră din analizele lor. Opt dintre companiile analizate nu iau în calcul emisiile din lanțul lor de producție, ceea ce de multe ori înseamnă 90% din poluare. E.On, de exemplu, exclude segmente de piață care duc la 40% din vânzările sale de energie, Carrefour exclude în analizele sale 80% din locațiile sale.

„Am încercat să găsim cele mai bune practici posibile și am fost surprinși și dezamăgiți de integritatea companiilor. Există presiune asupra acestora să acționeze pentru a reduce schimbările climatice, corporațiile vin cu obiective optimiste, dar acestea nu au substanță și de multe ori păcălesc consumatorii și organele de reglementare”, a spus Thomas Day, reprezentant al NewClimate Institute.