Unilever este una dintre cele mai mari companii din industria bunurilor de larg consum (FMCG), fiind prezentă în peste 190 de țări. Veniturile au atins nivelul de 60 de miliarde de euro în 2022 iar în portofoliul său sunt peste 400 de branduri. Cum se poate transforma un astfel de gigant, cu o istorie de 100 de ani, într-o companie mai sustenabilă?

Potrivit lui Alexandru Dinca, pentru Unilever sustenabilitatea a devenit o parte importantă din strategia de business.

Inițiativele noastre sunt cuprinse în Compass, un program ce vine ca o continuare a Planului pentru o viață sustenabilă, prin care ne propunem să reducem amprenta asupra mediului, îmbunătățind în același timp sănătatea și bunăstarea clienților și comunităților noastre”, ne spune reprezentantul Unilever.

Potrivit lui Alexandru, pentru a deveni un jucător mai sustenabil, Unilever trebuie să continue să inoveze și să găsească noi modalități de a reduce impactul pe care activitățile sale îl au asupra mediului.

”Iar aici includem totul, de la reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră și a utilizării apei, până la găsirea de soluții de ambalare mai durabile. Un exemplu este lansarea recentă a stațiilor de reumplere pentru produsele noastre de curățenie pentru uz casnic. Această inițiativă reduce deșeurile de ambalaje și permite clienților să-și reumple produsele de curățare, mai degrabă decât să achiziționeze noi produse și ambalaje. Ne-am luat angajamentul de a face toate ambalajele noastre din plastic reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în anul 2025”, adaugă Alexandru.

Nevoile prezentului cu gândul la nevoile viitorului

Cum au răspuns consumatorii la eforturile gigantului din FMCG de a fi mai sustenabil? Alexandru menționează faptul că echipa Unilever a observat o schimbare în comportamentul consumatorilor în ultimii ani și faptul că aceștia sunt mai dornici să folosească produse mai sustenabile.

”Consumatorii devin din ce în ce mai conștienți de impactul asupra mediului, precum și de impactul social al alegerilor lor și caută din ce în ce mai mult produse și mărci care se aliniază cu valorile lor”.

Iar Unilever răspunde în consecință, angajându-se să satisfacă această cerere, oferind o gamă de produse care îndeplinesc standardele consumatorilor în ceea ce privește impactul asupra mediului, ca de exemplu linia de produse pe bază de plante sub marca Knorr și inovațiile lor de ambalare, cum ar fi ambalajele reutilizabile, un sistem pentru produsele Dove.

Ne-am dorit să aflăm și care este definiția pe care Alexandru și echipa Unilever o dau acestui concept de sustenabilitate, de dezvoltare durabilă, în 2023, având în vedere provocările pe care le au afacerile, pe care le are planeta noastră, dar și contextul geopolitic actual.

Cred că a fi sustenabil înseamnă a satisface nevoile prezentului fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi. În 2023, provocările cu care ne confruntăm sunt mai complexe decât oricând. Pentru a face față acestor provocări, trebuie să adoptăm o abordare sistemică în care creșterea economică, dezvoltarea socială și protecția mediului sunt toate interconectate”, spune reprezentantul Unilever, menționând faptul că Unilever se angajează să își joace rolul în realizarea un viitor durabil, lucrând cu parteneri din toate sectoarele pentru a promova progresul către Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale Națiunilor Unite.