Potrivit CNBC, sectorul transporturilor reprezintă unul dintre principalii contribuitori la emisiile de gaze cu efect de seră din SUA, cu o treime din emisiile totale pe an.

De aceea electrificare transportului la nivel național este critică pentru a reduce efectele schimbărilor climatice.

Finanțarea va sprijini dezvoltarea de noi fabrici, reamenajarea sau extinderea celor existente pentru producția de baterii sau componente de baterii, precum și construirea de fabrici pentru reciclarea bateriilor, potrivit Departamentului de Energie al SUA.

Într-o mișcare similară, guvernul german a finanțat dezvoltarea unui „pașaport al bateriilor” cu 8.2 milioane de euro. Această inițiativă are ca scop oferirea de informații relevante cu privire la compoziția bateriei și ar trebui să faciliteze procesul de reciclare al bateriilor, lucru care ar putea reduce dependența față de furnizorii străini de componente.

Dacă sistemul este dezvoltat corespunzător, el ar putea deveni obligatoriu pe tot teritoriul Uniunii Europene, dacă este aprobat de autoritățile de reglementare.

Acțiunile cu privire la producția domestică de baterii din SUA vine după ce președintele Joe Biden a invocat Actul de Producție Defensivă, care încurajează producția de minerale necesare pentru producția de baterii pe teritoriul Statelor Unite.

Consilierul Național pentru Climă al Casei Albe, Gina McCarthy, a declarat că „bateriile produse în America vor ajuta la reducerea emisiilor și la crearea de oportunități pe tot teritoriul țării.”

Reprezentanții Casei Albe au stabilit și alte obiective pentru decarbonizarea transportului la nivel național, precum înlocuirea flotei federale de 600.000 de mii de vehicule cu versiuni electrice.

De asemenea, un alt obiectiv al oficialilor este legat de vânzările de mașini electrice la nivel național, astfel încât până în 2030, 50% din vânzările producătorilor americani de vehicule trebuie să provină de la mașinile electrice.

SUA este a treia piață ca mărime la nivel mondial în ce privește vânzările de mașini electrice, după China și Uniunea Europeană, însă anul trecut, vehiculele electrice au constituit doar 4% din vânzările totale de mașini la nivel național.