ESG Today scrie că zborul a fost operat de Virgin Atlantic anul trecut în noiembrie, ca parte a unui consorțiu din care au făcut parte Rolls Royce, Boeing și Universitatea din Sheffield, printre alții. Zborul a reprezentat materializarea unui angajament făcut de guvernul britanic, care a promis să realizeze primul zbor transatlantic alimentat cu 100% SAF înainte de finalul lui 2023.

Aeronava Boeing 787, alimentată de motoare Rolls Royce Trent 100 a plecat de pe Aeroportul Heathrow din Londra și a aterizat pe Aeroportul JFK din New York, o rută comună pentru zborurile transatlantice operate de Virgin Atlantic. SAF-ul folosit pentru acest zbor a avut un amestec de 88% uleiuri pentru gătit uzate, grăsimi și acizi grași, respectiv 12% kerosen sintetic aromatic, obținut prin procesarea zaharurilor naturale.

Zborul, conform Virgin Atlantic, nu a necesitat modificări la nivelul aeronavei și a avut loc exact ca orice alt zbor operat de companie pentru această rută.

CEO-ul Virgin Atlantic, Shai Weiss, a declarat că „Flight100 a avut nevoie de peste un an de pregătiri și demonstrează că împreună, putem face mai multe. Virgin Atlantic se angajează să găsească noi soluții pentru a completa eforturile industriei pentru decarbonizare și să împărtășească orice descoperiri sau inovații.”

Rezultatele cheie ale acestui zbor inaugural includ faptul că utilizarea SAF-ului pentru a înlocui kerosenul a dus la reducerea amprentei de carbon cu 95 de tone sau 64%, dar și o reducere cu 40% a emisiilor de particule fine.

În mod interesant, inginerii au observat faptul că amestecul de SAF folosit pentru zbor a avut o densitate energetică mai mare decât cea a kerosenului folosit în mod obișnuit pentru aceste zboruri, astfel că a produs cu 1% mai multă energie decât aceeași masă de kerosen fosil.

În plus, planificând mai bine ruta și scurtând timpul de deplasare al aeronavei la aeroport, au fost economisite 2.2 tone de combustibil pentru aeronave, deși planificarea ideală a rutelor depinde de foarte mulți factori.

„Am demonstrat că acest lucru poate fi făcut - SAF-ul reprezintă un înlocuitor sigur pentru combustibili fosili și poate fi folosit în infrastructura existentă”, adaugă Weiss.