Conform Reuters, coaliția formată din 11 companii a primit fonduri în valoare de 8.2 milioane de euro de la Guvernul german pentru a dezvolta o clasificare comună și pentru a forma un set de standarde în ce privește colectarea și dezvăluirea datelor legate de compoziția bateriilor. Ulterior, aceste standarde ar putea deveni obligatorii în urma reglementărilor Uniunii Europene.

Anul acesta va fi discutată o propunere a Comisiei Europene, care vrea să îi oblige pe producătorii de baterii ce comercializează în Europa baterii pentru mașini electrice, transport ușor și uz industrial, să publice amprenta acestora de carbon până în 2024. Începând cu 2027, aceiași producători de baterii vor fi nevoiți să se încadreze în anumite limite de emisii de dioxid de carbon.

Din moment ce bateriile conțin materie primă finită, precum cobalt, litiu și nichel, producătorii de baterii vor trebui să publice și cantitatea de astfel de materiale pe care au reciclat-o începând cu anul 2027, dacă propunerea devine lege.

De asemenea, începând cu 2030, ei vor fi nevoiți să folosească o anumită cantitate de materiale reciclate în bateriile pe care le vor produce, pentru a respecta reglementările.

Sistemul de urmărire al bateriilor ar putea utiliza coduri QR aflate pe fiecare baterie în parte, iar posesorii de mașini electrice, afacerile sau autoritățile de reglementare vor putea scana aceste coduri pentru a informațiile necesare legate de compoziția bateriei respective.

Același sistem ar putea facilita reciclarea materialelor din baterii, susține guvernul, lucru care ar permite producătorilor să devină mai independenți față de furnizorii străini, care controlează majoritatea resurselor esențiale necesare producției de baterii.