Orange face încă un pas pentru a fi un operator mai sustenabil în România prin redeschiderea flagship store-ului său de la parterul Europe House, de pe bulevardul Lascăr Catargiu din București. Poate că nu este deloc întâmplător că acest magazin este și primul deschis sub brandul Orange, în 2002, și primul care trece printr-un proces de transformare menit să reafirme viziunea Orange privind transformarea într-un business mai prietenos cu mediul. Un spațiu emblematic nu doar pentru firmă, ci și pentru București, numeroși locuitori dându-și întâlnire „la Victoriei la Orange”.

Un business responsabil

Conceptul shopului din Victoriei este construit pe cei 4 piloni ai programului de economie circulară “Re”: reciclare, recondiționare, reparare, reutilizare. Iar acest lucru se vede încă din modul în care este conceput magazinul, primul de acest tip din România, după mai multe lansări în Polonia.

Julien Ducarroz, CEO-ul Orange România și inițiatorul acestui concept de green stores în Polonia (acesta a revenit în România de la 1 septembrie, după ce a condus subsidiarele Orange din Republica Moldova și Polonia), a declarat pentru Green Start-Up că este o mișcare strategică.

”Vrem să fim parte din dialogul social privind sustenabilitatea. Credem că poate fi un diferențiator pe piață, să fim unul dintre cele mai responsabile business-uri”.

Sub conducerea lui Julien Ducarroz, Orange Polonia a lansat și implementat strategia de creștere ”.Grow”. Datorită bazei de business puternice a companiei, punând accent pe inovație și pe un proces de transformare concentrat în jurul agendei verzi, ”.Grow” a condus la o accelerare a rezultatelor financiare și comerciale și la consolidarea poziției pe piață a Orange Polonia.

Azi arătam modul în care vrem să ne implicăm clienții în țelul nostru de a fi mai sustenabili. Cred că sunt tot mai mulți oameni, mai ales generația tânără, care consideră că sustenabilitatea este parte din sistemul de valori al unei companii, este parte din alegerile lor atunci când cumpără, consumă și trebuie să răspundem acestor îngrijorări privind schimbările climatice”, a mai spus Julien Ducarroz în cadrul evenimentului ce a marcat redeschiderea magazinului Orange din Piața Victoriei.

Ofertele ”sustenabile” din magazinul Orange

În magazinul din Piața Victoriei există o ofertă de telefoane recondiționate. Și dacă în acest moment 15% din oferta de telefoane expuse în magazin este formată din terminale recondiționate, ambiția echipei Orange este ca ponderea să ajungă la minimum 20% până în 2025.

Această zonă este completată și de una dedicată accesoriilor eco, precum huse de telefon și cabluri USB, fără plastic, cu ambalaje biodegradabile și din materiale ușor de reciclat. Și după cum am aflat de la oficialii Orange, și aici obiectivul companiei este ca, până în 2025, 70% din accesoriile din magazin să aibă ambalaje biodegradabile.

Un accent foarte mare este pus și pe zona de service din magazin, unde echipa de specialiști poate oferi servicii de reparații, pe loc, sau asistență personalizată. De altfel, aceasta este una dintre zonele pe care compania mizează pentru a atrage în continuare clienții în magazinele fizice, mai ales că service-ul vine cu promisiunea de a trata fiecare solicitare în cel mult o oră.

În acest moment, 80% dintre interacțiunile din service se finalizează într-o oră, ambiția companiei fiind de a deservi toți clienții în maximum o oră.

”Suntem singurul operator european care dispune de un service sub brandul propriu, autorizat de principalii producători de terminale, iar asta ne face foarte mândri. Putem repara orice telefon cumpărat în mod legal din Europa”, ne spunea la evenimentul de redeschidere a magazinului Orange din Piața Victoriei Constantin Vintilă, Head of Direct Retail în cadrul Orange.

La rândul său, Antoine Drevon, Chief Marketing Officer Orange, a menționat faptul că, din 2019 și până acum, au fost reparate circa 2 milioane de telefoane.

Iar pentru clienții magazinului Orange care nu mai pot prelungi durata de viață a telefoanelor, ceasurilor smart, tabletelor sau căștilor, sau care vor să scape de cabluri și baterii din case, există cutia “Re”, dedicată reciclării.

Ca parte din programul “Re”, lunar, dispozitivele sunt colectate și evaluate de către partenerii Orange, iar apoi sunt reciclate.

Totodată, în magazin există și un raft special unde găsiți telefoane cu cel mai mare punctaj EcoRating. Acesta este un sistem care oferă informații despre performanța telefoanelor de-a lungul întregului ciclu de viață și impactul acestora asupra mediului, scorul variind între 0 și 100 de puncte.

Punctajul EcoRating este un scor obținut de telefoanele mobile în urma unei analize bazate pe 13 indicatori ecologici, dispozitivele obținând astfel un scor general pe o scară de la 1 la 100 pentru 5 criterii de eficiență (de exemplu, durabilitate, potențial de reciclare, de reparate, impact asupra climei sau eficiența în folosirea resurselor). Cu cât scorul este mai aproape de 100, cu atât performanța de mediu a telefonului este mai bună.

Pe rafturile din magazinul Orange am văzut smartphone-uri al căror scor varia între 75 și 80 de puncte (de exemplu, un Oppo A77 5G avea 80 de puncte).

Magazinul este paperless, iar documentele se semnează în format digital și sunt trimise pe mail clienților. Totododată, au renunțat la etichetele de hârtie din dreptul produselor în favoarea celor digitale.

7 pe lista de transformare

Printre alte elemente ”green” din smartshopul din Piața Victoriei se numără un design eco-friendly, ce integrează pereți din plante naturale, stabilizate, pentru o ambianță ce îi aduce pe cei care îi trec pragul mai aproape de mediu, și un sistem de iluminare LED, pentru un consum de energie redus.

Conceptul-pilot pe care Orange l-a adoptat pentru magazinul din Piața Victoriei este încă o dovadă a angajamentului companiei de a-ș ireduce impactul asupra mediului, obiectivul fiind de a atinge neutralitatea emisiilor de carbon până în 2040.

Reprezentanții companiei spun că spațiul este organizat în funcție de nevoile clienților, astfel încât să le ofere acces la produse sustenabile, la inovație și tehnologie, servicii rapide pentru soluționarea problemelor tehnice ale dispozitivelor. Aici, clienții pot găsi, de asemenea, un loc în care pot recicla în mod responsabil echipamentele care nu mai funcționează.

Planul companiei pentru anul viitor este de a extinde acest concept la alte 7 noi magazine.

Despre eforturile Orange România de a se transforma într-o companie verde am scris pe larg în acest material.