Conform Electrive, Tozero a început operațiunile la prima sa fabrică de reciclare din Munchen anul trecut, procesul de reciclare fiind unul proprietar, dezvoltat de către echipa de experți a companiei. Acesta este proiectat să recupereze cât mai multă compoziție chimică dintr-o baterie cu putință, iar până în prezent el „depășește cerințele Uniunii Europene pentru recuperarea a 80% din conținutul unei baterii cu litiu, semnificativ mai mult decât metodele tradiționale de reciclare.”

Primele mostre de materiale reciclate au fost trimise către producătorii de baterii din luna martie, însă clienții inițiali nu au fost numiți, momentan. Totuși, experții din cadrul Tozero sugerează faptul că dacă sunt implementate în celule noi, elementele reciclate din baterii pot reduce amprenta de carbon per unitate cu până la 70%, comparativ cu o baterie produsă cu minereuri virgine. Oficialii companiei se așteaptă să poată livra sute de tone de litiu reciclat producătorilor de baterii până în 2026.

Sachin Samarakone, expert în reciclarea bateriilor la Tozero, a declarat că „litiul nostru nu este doar reciclat... este dovada eficacității procesului pe care l-am implementat pentru reciclarea unui material foarte dorit de către diversele industrii europene.”

Sarah Fleishcer, cofondator și CEO în cadrul Tozero, a adăugat faptul că „misiunea noastră este de a reduce risipa de baterii litiu-ion la zero, iar fiecare tonă de litiu recuperat reprezintă un pas către reducerea amprentei noastre ecologice și îndeplinirea viitorului net-zero.”