Conform Electrive, studiul de caz a fost realizat pe un șantier din Goteborg, Suedia, și a dovedit că electrificarea utilajelor de construcții poate avea beneficii foarte mari în ce privește reducerea poluării și a zgomotului, fără a sacrifica performanța.

Testele au fost realizate pe șantiere comerciale folosind excavatoare cu roți sau șenile, dar și alte echipamente cu greutate cuprinsă între 3.5 și 30 de tone. Unele dintre utilajele respective, care nu au putut fi echipate cu baterii, au fost conectate direct la liniile de înaltă tensiune.

Câteva dintre concluziile experților Volvo CE după experiment sunt că:

  • echipamentele de construcții pe baterii performează la fel de bine ce cele diesel;
  • pentru ca o companie de construcții să implementeze cu succes utilajele electrificate, este nevoie de planificare din timp și de flexibilitate;
  • muncitorii au fost printre principalii beneficiari ai nivelurilor reduse de zgomot și de poluare;

Bobbie Frank, Research Manager în cadrul Volvo CE, a declarat că „mașinăriile electrice sunt deja disponibile pe piață și au performanțe foarte bune, însă provocarea este stabilirea unei infrastructuri potrivite. Acest proiect a confirmat faptul că toți actorii din lanțul valoric al unui șantier pot colabora pentru a rezolva această problemă legată de infrastructură. În toate testele, indiferent de aplicație sau locație, mașinăriile electrice au performat cel puțin la fel de bine, dacă nu chiar mai bine decât cele diesel, însă fără zgomotul și emisiile asociate.”