Tech.eu scrie că Ecosia, cel mai maree motor de căutare non-profit din lume, a fost recent lansat și este disponibil pentru platforme desktop, dar și pentru dispozitivele mobile, în magazinele de aplicații respective.

Odată cu lansarea Ecosia Browser, oficialii companiei vor să ofere utilizatorilor șansa de a contribui la schimbarea în bine a planetei în timp ce caută informațiile de care au nevoie pe internet. Fondat în 2009 de către Christian Kroll, Ecosia a fost lansat ca motor de căutare focusat pe intimitatea utilizatorilor, astfel că nu stochează date și nu creează profiluri personale.

Ecosia donează 100% din profiturile generate pentru a contribui la o planetă mai „verde”, iar până în prezent, a colaborat cu 35 de state pentru a planta 200 de milioane de copaci.

Michael Metcalf, Chief Product Officer, Ecosia, a declarat că „am investit în energia solară de ceva timp, iar în prezent producem de două ori mai multă energie regenerabilă decât este necesar pentru funcționarea motorului nostru de căutare. Doar energie regenerabilă, plus 25Wh per utilizator, pe care îi injectăm în rețea, eliminând combustibilii fosili.”

În loc să planteze pur și simplu copaci și să spere că aceștia vor crește suficient de rapid pentru a compensa emisiile de carbon eliberate de companii, așa cum este de multe ori cazul cu creditele de carbon, Ecosia colaborează cu experți și cu comunitățile locale. Astfel, compania identifică cele mai bune specii de copaci care pot fi plantate, pentru a crea ecosisteme mai sănătoase.

„Nu plantăm doar monoculturi. Creștem păduri biodiverse și am plantat peste 900 de specii de copaci în 35 de state, acolo unde oamenii și natura au cea mai mare nevoie de ele”, adaugă Metcalf.

În vreme ce Brave și Firefox sunt alte browsere care pun accent pe intimitatea utilizatorilor, Ecosia se diferențiază prin faptul că oferă „un ad blocker integrat în sistem ce reduce numărul de date colectate și consumul de energie. Consumul redus de energie extinde autonomia și consumă mai puțină energie electrică.”

Ecosia vrea să se integreze într-o piață a browserelor dominată de Google, care are 65% din cota de piață, urmat de Safari, la 19%.