Electrive scrie că tehnologiile și procesele care vor fi implementate în fabrica pilot vor fi incluse ulterior într-o unitate de producție industrială pentru a „permite recuperarea optimă de metale precum litiul, nichelul, cobaltul, manganul sau cuprul”. Compania a adăugat că va construi o fabrică la nivel comercial în Europa în următorii ani.

BASF operează în prezent o unitate de producție de catod în Germania în localitatea unde este funcțională și fabrica pilot, iar o unitate pentru reciclarea bateriilor va fi pusă în funcțiune în cursul acestui an pentru a produce masă neagră.

În rafinăria recent deschisă, masa neagră poate fi descompusă în componentele sale cheie, respectiv materialele active care compun în prezent o baterie modernă. Materialele recuperate pot fi apoi folosite pentru a crea noi materiale de catod pentru baterii noi.

Conform oficialilor companiei, recuperarea acestor materiale este de „o importanță strategică pentru a avea acces la materie primă durabilă pentru a produce noi baterii”. Bateriile produse cu materiale reciclate sunt mai sustenabile, pentru că au o amprentă de carbon mai redusă și ajută la păstrarea resurselor virgine.

Dr Daniel Schönfelder, președintele diviziei de catalizatori BASF, care este responsabil și de materialele pentru baterii și de reciclarea acestora, a declarat că „în contextul creșterii rapide a pieței pentru mașini electrice, reciclarea bateriilor oferă acces sustenabil și competitiv la metale critice. Vom folosi metalele extrase pentru a crea un lanț valoric cu adevărat circular pentru bateriile viitorului.”