Elis Isa-Sipciu s-a alăturat echipei L’Oréal România în 2012, preluând diverse responsabilități în roluri precum Senior Brand Manager L’Oréal Paris Makeup, Key Account Manager și, ulterior, Marketing Director Mass Market.

Pe parcursul a șase ani, divizia condusă de Elis și-a consolidat cotele de piață și a avansat pe mai multe fronturi strategice. Elis și-a adus o contribuție importantă, de asemenea, și în recrutarea și dezvoltarea de noi talente în cadrul companiei.

În 2018, Elis Isa-Sipciu a ocupat funcția de Business Unit Manager, pentru filiala din Dubai, răspunzând de creșterea accelerată a brandului NYX Professional Makeup, atât în retail, cât și pe segmentul e-commerce.

Elis Isa-Sipciu și-a preluat noul rol, de Corporate Affairs and Engagement Director, de la 1 septembrie 2022, pentru a continua demersurile de poziționare a companiei drept una dintre cele mai puternice și apreciate din industrie, continuând misiunea L’Oréal de a veni cu produse inovatoare și de a fi mai responsabilă față de planetă și societate.

”Credem că tehnologia este răspunsul pentru sustenabilitate pentru că avem nevoie de resurse alternative care să fie accesibile și scalabile”, ne-a precizat Elis în cadrul unui interviu pe care l-a acordat Green Start-Up, menționând faptul că, doar în anul 2022, grupul L’Oréal a investit la nivel global circa un miliard de euro în cercetare.

De altfel, doar în primăvara acestui an L’Oréal a anunțat două investiții majore într-o companie de biotehnologie ce va contribui la crearea de noi ingrediente bio, care vor înlocui ingredientele tradiționale și pentru preluarea unui brand australian cu produse realizate cu ingrediente pe bază de plante, parte din misiunea sa de transformare într-un business cu un grad ridicat de sustenabilitate, atât la nivel de capacitate de producție, cât și în cazul ambalajelor și a formulelor ecologice, cu ingrediente derivate din surse regenerabile.

”Ne-am trasat obiective ambițioase până în 2030. Înțelegem că este nevoie de timp, că este un proces și că pentru unele lucruri procesul nu poate fi scurtat. Având o istorie de peste 100 de ani, pentru noi înseamnă să ne transformăm și ne uităm la fiecare parte din business, de la producție, la centre de distribuție, la prezența produselor în retail”, a mai spus Elis Isa-Sipciu, Corporate Affairs and Engagement Director.

Urmărește interviul video sau citește mai jos cele mai importante declarații ale reprezentantei L’Oréal România.

Viitorul în viziunea L’Oréal

Elis Isa-Sipciu: Sunt multe obiective pe care noi ni le-am trasat. 2022 a fost a doilea an de implementare al unui program complex, denumit L’Oréal for the Future.

Este al doilea nostru program de sustenabilitate în care ne-am trasat obiective pentru 2030.

În acest al doilea an pe care tocmai ce l-am închis, în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon, 65% dintre fabricile noastre deja la finalul anului 2022 erau neutre din punct de vedere al emisiilor, folosind energie verde.

Pe zona de plastic avem, de asemenea, niște obiective trasate până în 2030, dar avem și resurse alternative pe care vrem să le folosim ca ambalaje tocmai pentru a elimina pe cât posibil plasticul acolo unde tehnologia ne permite în produsele noastre.

În ceea ce privește apa, noi folosim în fabricile noastre un sistem numit Water Loop, ceea ce înseamnă că reciclăm apa pentru procesele industriale astfel încât să nu irosim nicio picătură.

Ne uităm inclusiv și la ingrediente, la ceea ce punem în produsele noastre. Deja 97% din produsele noastre sunt EcoDesign. Este un concept ce vine dintr-o directivă a Uniunii Europene, este reglementat, iar asta înseamnă că pentru toată lumea trebuie să arate la fel, ceea ce este extrem de important pentru consumatori.

Ce înseamnă? Înseamnă că tu ca producător trebuie să te uiți la întregul circuit al produsului, durata de viață a produsului, din momentul în care te gândești să formulezi produsul, la cum obții ingredientele, să fie din agricultură sustenabilă, să fie ingrediente regenerabile, până în momentul în care ai utilizat produsul și ce se întâmplă cu ambalajul, să fie un ambalaj care poate fi reciclat, să nu fie din plastic virgin.

Mai puternici alături de parteneri

Elis Isa-Sipciu: E foarte important pentru noi să antrenăm întreg ecosistemul de business în aceste demersuri de a deveni mai sustenabili pentru că știm că impactul major va veni de la forțele comune, nu doar de la întreprinderi individuale.

Tocmai de aceea am făcut din această misiune un al doilea pilon din programul nostru de sustenabilitate,L’Oréal for the Future.

Avem 3 mari piloni pe care ne construim acest program. Unul este despre transformarea business-ului nostru, așa cum menționam, pentru că suntem o companie cu o vechime de peste 100 de ani și trecem printr-un proces de transformare.

Pentru al doilea pilon extrem de important ne-am dat seama că schimbarea nu vine singură și trebuie să ne antrenăm toți partenerii.

Sustenabilitatea și măsurile pe care le luăm încep să fie palpabile și aici pentru că ții efectiv în mână produsul și simți că este o schimbare majoră în ceea ce înseamnă ambalaj.

Știința și inovația sunt în ADN-ul nostru. Compania a fost creată de un om de știință care a creat o culoare de păr din dorința a avea o vopsea care să nu afecteze firul de păr, din grijă pentru consumator.

Noi avem laboratoare de inovație în toată lumea, avem 4.000 de oameni de știință angajați ai loreal care lucrează zilnic astfel încât să se asigure că păstrăm standardele de eficiență a produselor noastre respectând și mediul.

Avem un parteneriat care doar ce s-a întâmplat în care susținem o companie de biotehnologie. Credem că tehnologia este răspunsul pentru sustenabilitate pentru că avem nevoie de resurse alternative care să fie accesibile și scalabile.

Pe zona de cercetare, la nivel mondial, în 2022, grupul a investit peste un miliard de euro în patente tocmai pentru a ține pasul cu ceea ce este nevoie.

Provocări în a fi mai sustenabil

Elis Isa-Sipciu: Când ne uităm la cadrul legislativ, în Uniunea Europeană este un cadru reglementat.

Sper că modul în care ne desfășurăm activitatea, fie că suntem corporație, fie că suntem persoane fizice, să o facem fără să ne compromitem viitorul. Sper ca aceasta să fie dorința noastră, și apoi să vină cadrul legislativ.

Ne-am trasat obiective ambițioase până în 2030. Înțelegem că este nevoie de timp, că este un proces și că pentru unele lucruri procesul nu poate fi scurtat. Având o istorie de peste 100 de ani, pentru noi înseamnă să ne transformăm și ne uităm la fiecare parte din business, de la producție, la centre de distribuție, la prezența produselor în retail. Sunt multe obstacole dacă avem în vedere amploarea în business.

Pe cel mai mai mare pe care l-aș menționa este scalabilitatea alternativelor. Când vorbim despre ambalaje, suntem lideri internaționali și avem nevoie de o masă critică și de furnizori care să ne poată susține întreaga activitate și de aici și parteneriatele strategice pe care le facem cu furnizori și investițiile în inovație, pentru că astăzi este o limitare.

Este un proces. Când există un motiv clar de a ajuta și de a veni în întâmpinarea unei nevoi, lucrurile se leagă.

Noi încă din anii 80 am inventat epiderma artificială, ceea ce ne-a permis ca încă din anii 90 să încetăm testarea pe animale complet. A fost cu 14 ani înainte de a fi o legislație specifică în acest sens.

Încă de prin 2005 ne uitam cum să reducem emisiile iar lucrurile au evoluat de la acel moment.

E important să începi devreme și să te uiți la fiecare pas și e nevoie de un proces pentru a le aborda pe toate.