Renault este unul dintre producătorii importanți ai industriei de transport rutier care au anunțat kit-uri proprii de conversie a vehiculelor existente, în cazul său, duba Master, care le permite operatorilor să transforme modelele poluante pe motorină în versiuni pe baterii, dar la un preț destul de mare.
Renault va prelua toate dubele trimise spre conversie și le va prelucra la fabrica sa din Flins, Franța, astfel încât conversia să poată fi făcută de către experții specializați. Dubele Master III convertite vor fi alimentate de o baterie de 52kWh, care oferă o autonomie de până la 200 de kilometri, iar vitezele de încărcare vor fi limitate la 22kW pe curent alternativ.
Fiind un kit de tranziție OEM, va beneficia de 2 ani garanție fără limită de kilometri, respectiv 4 ani garanție sau 150.000 de kilometri pentru bateria de tracțiune.
Cu un preț de 26.900 de euro per dubă, nu e o alternativă ieftină de a converti o flotă de astfel de modele, dar ar putea merita, având în vedere că un Master E-Tech costă aproape 70.000 de euro.
Colaborări pentru EV-uri mai accesibile
Volkswagen a anunțat recent un efort de colaborare cu producătorul american de mașini electrice Rivian. Scopul? Producția mai eficientă și mai ieftină a modelelor pe baterii. Începând cu anul acesta, Volkswagen va furniza prima dintre cele trei tranșe cu o valoare totală de 5 miliarde de dolari, ca parte a acordului.
Pentru anul 2030, Volkswagen își dorește ca modelele electrice să reprezinte 70% din vânzările totale de vehicule, iar această strategie ar putea ajuta compania să își atingă acest obiectiv. Rivian va folosi fondurile oferite de Volkswagen pentru a dezvolta procese de producție mai eficiente, care vor duce la producție mai rapidă cu costuri mai mici. Producătorul american va folosi în acest sens propria platformă, care folosește mai puține cabluri.
Totodată, finanțarea îi va permite lui Rivian să își scaleze platforma pentru producția de modele electrice.
Toyota este unul dintre producătorii auto care nu inovează foarte des, dar atunci când o face, tinde să surprindă pe toată lumea. Același lucru s-a întâmplat recent, atunci când compania a anunțat că a dezvoltat un motor cu ardere internă care funcționează nu pe benzină și nu pe motorină, ci pe hidrogen. Asta înseamnă fără emisii poluante la eșapament. Totodată, acest motor nu este similar celor montate pe modelele cu pile de combustie, pentru că nu e vorba de un motor electric aici, ci de un motor tradițional pe placul pasionaților auto.
Compania spune că acest motor nu oferă doar beneficiile condusului unei mașini clasice, dar fără emisii, ci și o performanță superioară variantelor electrice.
Toyota vinde în prezent modele pe hidrogen, mai exact Mirai, care folosește pile de combustie, însă acela are o putere de 180 de cai putere, în vreme ce acest motor experimental poate produce până la 400 de cai putere.
Însă cheia succesului celor de la Toyota stă în eficiența energetică a acestui motor, care este de 45% și o rivalizează pe cea a celor mai eficiente motoare diesel din piață.
Producătorul japonez va folosi ceea ce a învățat din producția motoarelor cu pile de combustie pentru a dezvolta versiuni potrivite pentru vehiculele comerciale și cele pentru pasageri.
Încărcare rapidă pentru camioanele grele
Camioanele și autobuzele nu sunt tocmai ușor de electrificat, pentru că sunt grele, au nevoie de baterii mari și stațiile de încărcare din prezent nu oferă viteze extraordinar de mari. Ultimul element este și unul dintre marile motive pentru care nu avem în prezent pe șosele camioane și autobuze cu baterii, însă Shell ar putea schimba curând asta.
Compania petrolieră a instalat și început să opereze recent prima sa stație de încărcare cu viteze de un megawatt, proiectată pentru camioane, autobuze și chiar și ambarcațiuni. Brațul său flexibil îi permite să încarce o multitudine de vehicule.
Sistemul este conectat la o fermă solară cu 3.600 de panouri solare instalate pe acoperișurile clădirilor din zonă și este echipat și cu stații de încărcare obișnuite, de 350kW, pentru viteze nu la fel de impresionante, dar tot suficient de rapide pentru multe tipuri de vehicule.
Comentezi?