Conform experților care au dat publicității raportul CDP Global Supply Chain, aceasta este suma pe care furnizorii la nivel global ar putea să o piardă în următorii ani, dacă nu acționează prompt pentru a opri schimbările climatice.

Deși situația geopolitică globală afectează în acest moment mediul economic, lucrurile se vor îmbunătăți la un moment dat, spun experții din cadrul World Economic Forum, însă schimbările climatice vor continua să ne afecteze.

Tot ei adaugă faptul că, deși liderii companiilor vor să facă schimbări în acest sens și să devină mai sustenabili, există două probleme interconectate, prima fiind lipsa datelor, care duce la lipsa deciziilor informate.

Pentru a oferi soluții mai bune, potrivite fiecărei organizații, conducerea trebuie să aibă acces la informații relevante și valide din punct de vedere științific pentru a înțelege riscurile și oportunitățile, iar pornind de la acestea, să creeze o strategie potrivită.

Problema cu deciziile luate în prezent de companii este că reprezentanții acestora folosesc mai degrabă date istorice și irelevante, bazate pe experiențe personale, mai degrabă decât pe cercetări de specialitate. În acest timp, schimbările climatice continuă să impacteze negativ planeta și își schimbă tiparele de la un an la altul.

Pentru a avea acces la date mai precise și mai relevante care să îi ajute să formuleze strategii mai potrivite, companiile pot folosi tehnologii climatice de ultimă generație, care pot oferi măsurători complexe și ușor de înțeles. De asemenea, dispozitivele IoT (Internet of Things) pot ajuta la îmbunătățirea performanței de sustenabilitate a unei companii, dat fiind faptul că acestea sunt conectate în permanență la fluxul de date cel mai recent. Astfel, acestea se pot optimiza pentru a livra performanța optimă cu cel mai mic impact asupra planetei instant.

Himanshu Gupta, Chief Executive Officer, ClimateAi, a declarat că „prin accesul la date climatice, companiile sunt mai bine pregătite pentru schimbările majore ce au loc în climatul planetei, fie că vorbim despre temperaturi, precipitații sau alte fenomene meteo.”

Utilizând datele în timp real, companiile pot implementa programe de traducere care să transforme datele respective în strategii relevante bazate pe impactul pe care schimbările le-ar avea asupra operațiunilor, astfel încât deciziile să poată fi luate mai ușor.

De exemplu, în anul 2022, o companie specializată în producția de materiale de construcții a folosit date climatice relevante pentru a decide când este momentul oportun de a livra respectivele materiale, astfel încât să evite un uragan care se intensificase fix în perioada lucrărilor.

Soluțiile de măsurare în timp real pot ajuta companiile să își planifice mai bine strategia climatică, evitând astfel greșelile care le-ar anula progresul către o economie sustenabilă. Acestea ar trebui implementate împreună cu dispozitivele inteligente care pot utiliza datele pentru a le integra în strategii relevante de reducere a emisiilor de carbon.