Conform ESG Today, fabrica ar putea produce oțel verde cu o amprentă de carbon cu 95% mai mică decât același metal fabricat cu tehnologie pe bază de furnale poluante. Fondul pentru Inovare al Uniunii Europene a finanțat proiectul cu 250 de milioane de euro, în vreme ce 300 de milioane au fost preluate din capital propriu, iar 4.2 de miliarde prin împrumuturi.

Producția de oțel este una dintre cele mai poluante industrii din lume, reprezentând 7-9% din amprenta de carbon a planetei.

Furnizorul de piese pentru industria auto KIRCHHOFF Automotive a devenit recent unul dintre clienții H2 Green Steel după ce a anunțat un acord pe o perioadă de șapte ani cu H2 Green Steel pentru oțel sustenabil în valoare de 130 de milioane de euro, pe care furnizorul îl va folosi pentru a-și reduce emisiile din lanțul de aprovizionare și pentru atingerea obiectivelor de mediu.

În același timp, producătorul german de vehicule sportive Porsche este unul dintre clienții din industria auto a companiei și a anunțat anul trecut semnarea unui acord pentru furnizarea anuală a unei cantități de 35.000 de tone de oțel produs în mod sustenabil.

Oficialii Porsche au declarat în 2021 că obiectivul companiei pentru neutralitatea emisiilor este anul 2030 și s-a încercat o reducere a utilizării oțelului, în favoarea aluminiului, material mai ușor. Totuși, inginerii au realizat că oțelul nu poate fi înlocuit complet cu un alt metal care să ofere aceeași rezistență mașinilor.

Anunțul făcut recent de compania suedeză aduce fondurile totale administrate de H2 Green Steel la un total de 6.5 miliarde de dolari.