ESG Today scrie că livrările materialului ar putea începe în 2026, iar acordul ar putea acoperi o bună parte din necesarul companiei pentru oțel, totalul anual estimat pentru producție fiind de 200.000 de tone.

H2 Green Steel a anunțat recent obținerea unei investiții de 1.5 miliarde de euro din finanțare cu capital propriu pentru a ridica prima unitate de producție globală a oțelului la scară largă cu hidrogen. Aceasta ar putea transforma compania în unul dintre cei mai importanți producători de oțel sustenabil de pe glob.

Oficialii Porsche au declarat în 2021 că obiectivul companiei pentru neutralitatea emisiilor este anul 2030 și s-a încercat o reducere a utilizării oțelului, în favoarea aluminiului, material mai ușor. Totuși, inginerii au realizat că oțelul nu poate fi înlocuit complet cu un alt metal care să ofere aceeași rezistență mașinilor.

Barbara Frenkel, membru al comitetului executiv, Porsche AG, a declarat că „Porsche lucrează în permanență pentru atingerea neutralității emisiilor pe întreg lanțul valoric al mașinilor sale până în 2030. Oțelul cu emisii reduse joacă un rol esențial în acest sens. Oțelul furnizat de H2 Green Steel ne va ajuta să reducem emisiile asociate cu producția acestui material important.”

H2 Green Steel, companie fondată în anul 2020, își va construi fabrica producătoare de oțel sustenabil în Boden, Suedia, iar proiectul va include și o unitate de producție giga-scale de hidrogen, care va furniza energia necesară. Hidrogenul verde va fi generat cu ajutorul energiei 100% regenerabile, iar fabrica va începe producția propriu-zisă în anul 2025.

Unii dintre clienții principali ai H2 Green Steel din industria auto sunt Volvo, BMW și Scania.