Electrive scrie că G-Class-ul pe baterii va fi propulsat de patru motoare electrice, situate în dreptul roților, un setup neconvențional față de mașinile electrice tradiționale, care au motoarele electrice în față sau în spate (sau în ambele poziții), similar mașinilor cu combustie.

Potrivit reprezentanților Mercedes, acest sistem are rolul de a îmbunătăți performanța mașinii pe teren accidentat, deși majoritatea posesorilor de G-Class nu părăsesc asfaltul prea des în acest model, de altfel foarte capabil pe off-road.

Fiecare motor electric oferă până la 108 kW putere, astfel că totalul sistemului este de 432 kW, iar cuplul depășește 1.100 Nm. Accelerația la 100 km/h are loc în 4.7 secunde, iar viteza maximă este limitată electronic la 180 km/h, din motive de eficiență și autonomie.

Modelul electric al lui G-Class oferă în continuare o treaptă low-range pentru situațiile pe teren accidentat unde viteza nu contează, ci mai degrabă controlul și cuplul.

G-Class-ul electric are un design deloc aerodinamic, mai ales pentru o mașină electrică, motiv pentru care producătorul german a optat pentru o baterie de 116kWh, care poate oferi doar 473 de kilometri WLTP. Asta înseamnă că per 100 de kilometri, consumul este de 27-30 kWh. Prin comparație, consumul scos de mine cu Megane E-Tech a fost de puțin peste 23 kWh, în condițiile în care nu am condus această mașină într-un mod economic, iar vehiculul oferă aceeași autonomie WLTP ca G-Class-ul cu o baterie de doar 60kWh.

Înapoi la modelul Mercedes, acesta suportă o viteză de încărcare de 200 kW la stațiile DC, astfel încât încărcările de la 10 la 80% durează în jur de 32 de minute.

Cu un încărcător de 11kW AC, mașina are nevoie de 12 ore pentru a se încărca. După cum era de așteptat, G-Class-ul electric va fi un model scump, ce va porni de la 142.000 de euro în Germania.

Sursă foto: Mercedes-Benz