Capabil să-și adapteze portbagajul și habitaclul la nevoile unei familii, cu tehnologii utile care oferă valoare umană adăugată și dimensiuni compacte, care sunt, de asemenea, ideale pentru condusul în oraș, se alătură unei lungi game de "voitures à vivre" versatile, reflectând vremurile sale. Prin prezentarea noului limbaj de design Renault, Symbioz continuă linia recentelor Scénic E-Tech electric și Noul Captur.

Poziționat între Captur și Austral, Symbioz asigură o prezență a Renault mai puternică pe zona de entry-level a segmentului C. Cu o lungime de doar 4,41 m, acest nou model completează gama E-Tech hybrid care cuprinde deja Arkana (4,57 m) și Austral (4,51 m), extinzând în același timp gama E-Tech electrică din care fac parte Megane și Scénic E-Tech electric. Acesta confirmă coerența strategiei Renault prin care se răspunde unui set complet de cerințe ale utilizatorilor, prin construirea unei game duale cu platforme dedicate.

Tehnologii cu Google incorporat în interior

Symbioz este dotat cu cele mai bune tehnologii Renault. Dispune de sistemul multimedia OpenR Link cu Google încorporat, precum și de plafonul Solarbay din sticlă opacizantă. Echiparea Iconic este livrată cu 29 de sisteme de asistență la conducere, de nouă generație, pentru siguranță optimizată și confort în timpul condusului.

Cu o capacitate a portbagajului de până la 624 de litri, Symbioz egalează cele mai bune modele din clasa sa. În același timp, rămâne compact și agil.

Symbioz cântărește sub 1.500 kg. Dispunând de sistemul de propulsie E-Tech 145 hybrid, acesta oferă cele mai bune performanțe în ceea ce privește consumul de combustibil și emisiile, cu o tehnologie exclusivă, ultra-eficientă, care a fost îmbunătățită continuu de la lansarea sa în 2020.

După Arkana, Megane E-Tech electric, Austral și Scénic E-Tech electric, Symbioz completează gama de vehicule compacte Renault, fiind cel mai recent vehicul din ofensiva Renaulution în segmentul C.

Complementare designului său, Symbioz dispune de jante mari de 19" pe echipările Esprit Alpine și Iconic. Toate jantele (18" și 19") sunt noi și exclusive pentru acest model. Liniile trasate creează un efect grafic dinamic, ce face ca roata să pară că este în mișcare, chiar și atunci când vehiculul staționează.

Panou de sticlă Solarbay

Symbioz este disponibil într-o gamă de șapte culori, inclusiv noua nuanță vibrantă Mercury Blue. Emblematica nuanță Flame Red este disponibilă gratuit în configurator, care include și alte cinci culori: Pearl White, Cassiopée Grey, Starry Black, Rafale Grey și Iron Blue.

Prezentat în premieră pe Rafale și Scénic E-Tech electric, panoul din sticlă opacizantă Solarbay este o caracteristică iconică a noii generații "voitures à vivre" de la Renault. Acesta este inclus în tehnologiile disponibile pe Symbioz, în conformitate cu dorința mărcii de a echipa modelele sale de masă cu cea mai bună tehnologie disponibilă.

Cu tehnologia sa "AmpliSky", Solarbay elimină necesitatea unei opacizări complete. Când e activat, sistemul întunecă panoul pe segmente la cerere, folosind tehnologia PDLC (Polymer Dispersed Liquid Crystal), unde structura moleculară reacționează la un curent electric. Opacizarea poate fi asigurată imediat, cu un efect "wow" creat de fiecare segment al panoului care se opacizează pe rând. Acest panou inteligent din sticlă poate fi controlat printr-un comutator sau prin comandă vocală folosind Google Assistant.

De la versiunea Techno în sus, Symbioz dispune de sistemul multimedia OpenR Link cu Google încorporat, bazat pe Android Automotive 12. Acesta sprijină utilizatorii cu servicii adaptate tuturor nevoilor lor de conectivitate. Cu funcțiile sale inteligente Google, OpenR Link este capabil să facă sugestii pertinente pentru navigație și ambianța interioară, pe baza obiceiurilor șoferului. OpenR Link a setat standardul de la lansarea pe Megane E-Tech electric și este compatibil cu Android Auto și Apple CarPlay, pentru conectivitate prin cablu sau wireless. Ecranul tactil vertical central este de 10,4" (pe toate versiunile), ceea ce le permite șoferilor și pasagerilor să profite din plin de o lume conectată prin conținut și servicii.

Sisteme de asistență la rulare

Lansat în 2023, programul Human First reprezintă angajamentul Renault de a îmbunătăți siguranța șoferilor, pasagerilor și a altor participanți la trafic din întreaga lume, printr-o serie de progrese tehnologice. Reflectând această ambiție majoră, Symbioz se află pe picior de egalitate cu cei mai buni în ceea ce privește siguranța pasivă și activă. Echiparea Iconic are șase airbag-uri și 29 de sisteme de asistență pentru șofer (ADAS), de nouă generație.

Printre acestea, Active Driver Assist (conducere autonomă de nivel 2) și adaptarea inteligentă a vitezei se numără printre cele mai avansate funcții din segment.

Conducere autonomă

Active Driver Assist este un sistem de conducere autonomă de nivel 2, o actualizare a binecunoscutului asistent pentru autostradă și trafic, disponibil deja în gama Renault. Aici, sistemul devine conștient de context, extinzându-și aplicabilitatea dincolo de autostrăzi. Acesta combină controlul adaptiv inteligent al vitezei de croazieră, inclusiv Stop & Go, cu asistența pentru centrarea benzii și recunoașterea semnelor de circulație pentru a crea un sistem inteligent. Prin integrarea acestor funcții cu datele de geolocalizare și cartografiere specifică, vehiculul este capabil să conducă autonom, chiar dacă șoferul este obligat prin lege să mențină contactul cu volanul. Această funcție devine activă în ambuteiaje, de exemplu, unde contribuie la o experiență de conducere mai puțin stresantă și mai confortabilă.

Recunoașterea semnelor de circulație

De asemenea, șoferii pot activa recunoașterea semnelor de circulație cu avertizarea pentru depășirea vitezei legale, independent de Active Driver Assist. Această funcție afișează apoi limita de viteză autorizată pe panoul de instrumente și pe ecranul de navigație. Dacă viteza vehiculului este mai mare decât viteza recunoscută, se afișează un avertisment vizual. Un buton de pe volan permite șoferului să activeze limitatorul de viteză, controlul vitezei de croazieră și pilotul automat adaptiv inteligent pentru a se ajusta automat (sau nu) la limita legală de viteză.

Frânare automată de urgență spate

Unul dintre principalele sisteme de asistență la rulare de pe Symbioz este sistemul de frânare de urgență spate, care este, de asemenea, utilizat pentru manevrele de mers în marșarier. Când senzorii ultrasonici detectează un obstacol potențial (cum ar fi un pieton, biciclist sau stâlp), sistemul emite un avertisment vizual și sonor. Dacă șoferul nu reacționează, sistemul aplică frânarea de urgență timp de două secunde pentru a evita o coliziune. Sistemul este operațional la deplasarea în marșarier la viteze cuprinse între 3 și 10 km/h.

Condus mai sigur cu Safety Coach

Predictive Eco Driving Advice ajută șoferii să reducă consumul de combustibil și să conducă în siguranță. Safety Coach oferă recomandări în timp real și un scor de conducere (de la 0 la 100), încurajând șoferii să mențină viteza, cursul și distanța și să fie mai vigilenți și mai atenți. Este disponibil un istoric al scorului timp de o lună.

Safety Coach: sfaturi personalizate pentru un condus mai responsabil

Pentru a sprijini șoferii și a reduce riscul de accidente, Symbioz este livrat cu Safety Coach, o funcție concepută pentru a crește gradul de conștientizare a comportamentului și practicilor de conducere. Acesta punctează stilul lor de conducere pe o scară de la 0 la 100, luând în considerare viteza, cursul și distanțele de siguranță) și oferă sfaturi personalizate, atât în ceea ce privește conducerea, cât și utilizarea ADAS, pentru a sugera zone de îmbunătățire.

Setări personalizate

Un nou buton din stânga volanuluiMy Safety Switch – permite șoferilor să activeze sau să dezactiveze setările preferate pentru nu mai puțin de șase ADAS în același timp, prin simpla lui apăsare. Setările personalizate de pe ecranul multimedia includ activarea funcției, la ce nivel, pentru a permite alerte sonore și așa mai departe.

Motorizarea E-Tech full hybrid

Renault Symbioz este livrat cu motorizarea E-Tech hybrid 145. Extrem de eficient și, prin urmare, economic pentru a rula, oferă confortul și silențiozitatea conducerii electrice în oraș, fără a fi nevoie de încărcare.

"Tehnologia full hybrid E-Tech de la Renault menține consumul de combustibil scăzut în majoritatea călătoriilor, cu puține diferențe între modurile de conducere." Sébastien LLarnaud, E-Tech engine Project Manager

Peste 150 de brevete au fost depuse pentru tehnologia full-hybrid E-Tech. Profitând de expertiza Renault în Formula 1, în special în recuperarea și regenerarea energiei, oferă performanțe dinamice și eficiente. Arhitectura hibridă tip serie-paralel combină două motoare electrice (un motor electric de 36 kW și un generator de pornire de înaltă tensiune HSG de 18 kW cu un motor pe benzină de 1,6 L de 1,6 L de 69 kW (94 CP) cu 4 cilindri, cuplat la o cutie inteligentă multi-modală fără ambreiaj și o baterie de 1,2 kWh.

Cutia de viteze are 4 trepte pentru motorul pe benzină și 2 trepte pentru motorul electric principal. Motorizarea E-Tech full hybrid 145 combină funcționarea motorului cu ardere internă și a motorului electric în până la 14 moduri diferite pentru o eficiență optimizată a consumului de combustibil.

Symbioz pornește întotdeauna în modul electric, permițând șoferilor să rămână în modul complet electric până la 80% din timp în oraș, cu economii de combustibil de până la 40% în comparație cu un motor convențional pe benzină pe parcursul unui ciclu urban. Pe autostradă, sistemul de propulsie este proiectat pentru a permite motorului cu ardere internă să pună în mișcare roțile direct, fără a pune în funcțiune motoarele electrice, ca în sistemele hibride convenționale. Cu această tehnologie Renault, Symbioz optimizează consumul de combustibil pe toate tipurile de teren, cu un ciclu WLTP calculat la 4,6 litri/100 km.

Sistemul de propulsie a fost optimizat constant de la lansare, în special în ceea ce privește gestionarea software-ului. Scopul este de a îmbunătăți consumul de combustibil și confortul la conducere, în special pe autostradă. La fel ca Noul Clio și Noul Captur, Symbioz dispune de noua funcție "E-Save", activată folosind un buton din stânga volanului. Scopul acestei funcții este de a îmbunătăți confortul la condus și de a optimiza consumul de combustibil prin menținerea încărcării bateriei la un nivel de cel puțin 40%, pentru a se asigura că vehiculul are întotdeauna suficientă putere pentru a negocia pantele fără a pierde viteza sau pentru a depăși doar prin puterea motorului electric, fără a solicita mai mult de la motorul cu ardere internă și fără a forța schimbarea bruscă a treptei de viteză, care este adesea percepută ca o sursă de poluare fonică.

Symbioz este livrat și cu funcția de conducere hibridă predictivă, soluție care maximizează utilizarea energiei electrice față de cea termică, pentru un consum redus de combustibil. Folosind datele furnizate de funcția de cartografiere conectată (Google Maps), acesta ia în considerare topografia (dealuri, coborâri etc.), durata călătoriei și traficul. Aceste date sunt procesate în avans de sistemul de gestionare a bateriei, permițându-i să maximizeze utilizarea energiei electrice. Un rezumat al condusului este disponibil sub forma unei diagrame cu bare care detaliază consumul și distanța parcursă în modul complet electric.