ESG Today scrie că o mare parte din lanțul de aprovizionare al KIRCHHOFF este format din oțel, iar acesta reprezintă jumătate din achizițiile companiei pentru diverse materiale. Astfel, aproximativ 90% din emisiile de CO2 ale furnizorului provin din utilizarea oțelului și aluminiului produs în mod tradițional.

Michael Rank, Global Executive Vice President Procurement la KIRCHHOFF, a declarat că „acest acord se aliniază cu ambițiile noastre de a fi în fruntea dezvoltării sustenabile în industrie, dar și tradiția noastră, în care sustenabilitatea a fost importantă dintotdeauna.”

Tot el adaugă faptul că mare parte din clienții KIRCHHOFF „vor să primească produse cu o amprentă redusă de dioxid de carbon.”

Producția oțelului este una dintre cele mai dificil de decarbonizat, iar combustibilii fosili care sunt folosiți pentru fabricarea acestui material reprezintă 7-9% din emisiile totale ale planetei.

H2 Green Steel este un producător suedez de oțel verde, care a semnat acorduri de livrare cu mai mulți jucători mari din industria auto.

Printre aceștia se numără și producătorul german de vehicule sportive Porsche, care a anunțat semnarea unui acord cu H2 Green Steel în noiembrie 2023 pentru furnizarea anuală a unei cantități de 35.000 de tone de oțel produs în mod sustenabil.

Oficialii Porsche au declarat în 2021 că obiectivul companiei pentru neutralitatea emisiilor este anul 2030 și s-a încercat o reducere a utilizării oțelului, în favoarea aluminiului, material mai ușor. Totuși, inginerii au realizat că oțelul nu poate fi înlocuit complet cu un alt metal care să ofere aceeași rezistență mașinilor.

Stephan Flapper, Head of Commercial, H2 Green Steel, a declarat că „furnizorii din industria auto trebuie să urmeze aceste planuri ambițioase pe care producătorii auto le-au stabilit. Totuși, există un grup de companii care acționează mai rapid și fac demersuri de sustenabilitate. KIRCHHOFF Automotive este una dintre aceste companii. Aceștia combină tradiția cu viziunea pentru viitor în care produsele sustenabile vor fi mai competitive, dar și importante pentru climă și obiectivele de mediu.”