Potrivit ESG Today, TrusTrace este o platformă software fondată în 2016 în Suedia care oferă un serviciu software (SaaS) care le permite companiilor să își urmărească lanțurile de aprovizionare, standardizând acest proces atât pentru companiile mici, cât și pentru cele mari.

TrusTrace se concentrează în special pe industria modei, iar compania le permite jucătorilor din acest sector să se alinieze mai bine reglementărilor și obiectivelor proprii de sustenabilitate legat de o producție mai prietenoasă cu planeta.

Datele înregistrate pot fi folosite pentru lucruri precum evaluarea produselor, calcularea amprentei de carbon și alinierea la cerințele de mediu. Adidas, Asics și Brooks Running se numără printre clienții companiei care folosesc deja această platformă pentru a-și arăta angajamentele de sustenabilitate.

Shameek Ghosh, CEO și cofondator, TrusTrace, a declarat că „un număr tot mai mare de branduri din industria modei adoptă soluții de trasabilitate pentru lanțul de aprovizionare, astfel încât să își consolideze obiectivele de sustenabilitate și să asigure o mai mare competitivitate, ca urmare a presiunilor venite din partea consumatorilor și a autorităților de reglementare. Finalizarea acestei runde de investiții este o nouă dovadă a faptului că business-urile văd trasabilitatea ca pe un mod de a-și atinge obiectivele de mediu.”

Oficialii TrusTrace susțin că finanțarea de 24 de milioane de dolari va fi folosită pentru a extinde soluția software a platformei la nivel global. Investitorii existenți Industrifonden și Fairpoint Capital au participat și ei la runda de finanțare.