Potrivit The Guardian, zonele cu emisii reduse (LEZs) sunt introduse în prezent în 320 de orașe europene, iar numărul acestor zone ar putea crește cu mai mult de 50% până în 2025, ajungând la un total de 507.

Potrivit studiului realizat de Clean Cities Campaign, care este bazat pe date furnizate de către Uniunea Europeană, cele mai populare 10 orașe europene din punct de vedere turistic impun restricții mașinilor cu motoare pe benzină sau motorină. Reguli mai stricte ar putea fi impuse în următorii trei ani în orașe precum Londra, Berlin sau Paris.

Oliver Lord, șeful Clean Cities Campaign din Marea Britanie, a declarat că „zonele cu aer curat reprezintă unul dintre cele mai eficiente moduri prin care putem combate aerul toxic din orașele noastre. Ar trebui să îi felicităm pe liderii care iau aceste decizii, întrucât doar astfel putem transforma aerul pe care îl respirăm și putem renunța la mașinile poluante.”

Întrucât poluarea aerului reduce speranța de viață cu mai bine de doi ani, aerul curat ar trebui să reprezinte o prioritate de top pentru autoritățile tuturor orașelor.

În plus, potrivit Agenției Europene de Mediu, în 2020, 96% dintre locuitorii din Europa au fost expuși la niveluri ridicate de poluare.

Zonele cu aer curat s-au dovedit a fi utile în ce privește lupta cu poluarea urbană, întrucât în Madrid, aceste zone au ajutat la reducerea per total a nivelurilor de dioxid de azot cu 32% după ce o astfel de zonă a fost introdusă în oraș în 2018.

Italia este țara cu cele mai multe astfel de zone de pe continent, 172 mai exact, în vreme ce Germania are 78, iar Marea Britanie, 17.

Europa centrală și de est are cele mai puține zone cu aer curat din întreaga Europă, însă Bulgaria și Polonia ar putea introduce noi astfel de arii în viitorul apropiat.

Zonele cu zero-emisii (ZEZ) reprezintă unul dintre cele mai bune moduri prin care putem lupta cu schimbările climatice și prin care putem reduce emisiile de gaze cu efect de seră de pe continent.

Ele ne pot ajuta să reducem nivelul de poluare chiar mai devreme decât interzicerea comercializării de mașini cu motoare pe bază de combustibili fosili din 2035.

Până la 35 de zone cu zero-emisii ar putea fi introduse în Europa până în 2030, iar 26 dintre acestea se adresează vehiculelor care efectuează livrări în Olanda.

Până în 2030, orașe precum Paris, Copenhaga sau Barcelona ar putea implementa zone fără poluare, ceea ce presupune faptul că anumite zone din aceste orașe, printre altele, vor putea elimina circulația vehiculelor poluante.