Potrivit CNBC, oficialii Toyota au anunțat recent faptul că vor colabora cu Isuzu, Hino Motors și Commercial Japan Partnership Technologies Corporation pentru dezvoltarea noului vehicul comercial.

Camioanele de mici dimensiuni alimentate de pile de combustie pot fi utile pentru supermarketuri și magazine alimentare, întrucât Toyota explică faptul că ele „trebuie să parcurgă distanțe mari timp de mai multe ore pentru a face numeroase livrări pe parcursul unei zile.”

Companiile au în vedere și de faptul că aceste vehicule au nevoie și de tehnologii care să permită alimentarea rapidă, întrucât ele vor parcurge zilnic mulți kilometri.

„Tehnologiile pe bază de pile de combustie, care funcționează cu hidrogen și care nu eliberează emisii poluante sunt considerate eficiente pentru aceste operațiuni”, au adăugat oficialii Toyota.

Producătorul japonez de vehicule a declarat că vehiculele comerciale de dimensiuni reduse ar putea fi introduse începând cu ianuarie 2023, iar prefectura Fukushima și orașul Tokyo ar fi primele zone pentru testarea noii tehnologii.

Toyota studiază vehiculele pe bază de pile de combustie încă din 1992, iar compania a introdus în 2014 modelul Mirai, prima sa mașină pe bază de hidrogen.

Întrucât compania dorește să introducă autobuzele pe bază de hidrogen în Europa în viitor, inginerii testează în prezent această tehnologie pe platforma Sora.