Potrivit CNBC, Toyota a declarat că scopul acestui acord este de a „stabili relații de cooperare mai apropiate în vederea dezvoltării de proiecte de mobilitate pe bază de hidrogen în mai multe țări europene.”

Cele trei companii vor să se concentreze pe hidrogen ca principala opțiune pentru transport, inclusiv implementarea infrastructurii necesare pentru alimentarea vehiculelor, producția regenerabilă și cu amprentă redusă de carbon a hidrogenului și instalarea acestuia pe o gamă variată de vehicule.

Potrivit Toyota, primele vehicule pe care va fi implementat hidrogenul vor fi „autobuzele, vehiculele comerciale de dimensiuni reduse și mașinile, iar pe viitor va fi accelerată dezvoltarea segmentului de camioane de mare tonaj.”

Toyota a început dezvoltarea vehiculelor pe bază de celule cu hidrogen încă din 1992, iar în 2014, compania a lansat Toyota Mirai, o mașină pe bază de celule cu hidrogen.

Producătorul japonez lucrează acum la implementarea celulelor de hidrogen pe autobuze, iar platforma pe care compania experimentează acum se numește Sora, și pe camioanele de mare tonaj.

Cursa pentru adoptarea unui transport neutru din punct de vedere al emisiilor necesită implementarea a cât mai multe alternative verzi pentru a înlocui mașinile pe benzină și motorină, iar factorii de decizie politică le cer producătorilor auto să dezvolte cât mai multe vehicule curate pentru gamele lor.

Un astfel de efort are loc în prezent în UE, unde Comisia Europeană cere interzicerea vânzării de vehicule pe bază de combustibili fosili începând cu 2035.

O scrisoare formulată recent de către Ford Europe, Volvo și alți 26 de participanți din diferite industrii și-au arătat sprijinul pentru această lege, cerând reprezentanților Parlamentului European să „aprobe o lege la nivelul întregii Uniuni pentru interzicerea vânzării de mașini și dube pe bază de combustibili fosili (inclusiv vehicule hybird) începând cu 2035.”