Acest acord va oferi Wizz Air o mai bună înțelegere a modului în care operarea aeronavelor cu emisii zero, alimentate cu hidrogen poate avea un impact pozitiv asupra viitorului model de business al companiei aeriene.

Obiectivul Memorandumului de Înțelegere semnat de cele două companii din domeniul aviației este de a identifica ocaziile și provocările operaționale și de infrastructură ale aeronavelor alimentate cu hidrogen.

Ambele părți vor colabora pentru a dezvolta o mai bună înțelegere în ceea ce privește:

  • evoluția ecosistemului global de hidrogen, din perspectiva societății, reglementărilor în domeniu, prețului la energie și infrastrastructurii pentru hidrogen;
  • impactul aeronavelor cu hidrogen pentru flota, operațiunile și infrastructura Wizz Air, inclusiv rețeaua, programul, bazele și aeroporturile sale, luând în considerare caracteristicile specifice ale aeronavelor, precum autonomia de zbor realizabilă și timpul până la realimentare.

”Dezvoltarea și sustenabilitatea nu se exclud reciproc, iar noile tehnologii de vârf deschid calea către călătorii aeriene mai sustenabile. Acest acord important încheiat cu Airbus va stimula aviația sustenabilă pe tot globul prin dezvoltarea de operațiuni ultra-eficiente și modele de business ale viitorului”, spune Johan Eidhagen, Chief People & ESG Officer la Wizz Air.

”Colaborarea cu clienții noștri este un lucru esențial pentru dezvoltarea unei aeronave neutre din punct de vedere climatic, cu emisii zero, până în 2035..Înțelegerea performanței flotei aeriene și a rețelei ne permite să definim mai bine caracteristicile arhitecturale pentru o viitoare aeronavă ZEROe, precum și impactul asupra aeroporturilor, suportului la sol și rețelei de rute”, afirmă Glenn Llewellyn, vicepreședinta Zero Emission Aircraft la Airbus.

În prezent, Wizz Air operează o flotă de 153 de aeronave Airbus A320 și A321.

Experții din industria aviatică sunt de părere că primele avioane ecologice și verzi, care nu vor mai avea emisii periculoase, vor fi pe piață din 2035.

Airbus pregătește primul test pentru un motor cu hidrogen în 2025. Inginerii companiei se concentrează pe realizearea unei aeronave cu o autonomie de 4.000 de kilometri, o distanță relativ scurtă, dar care ar putea reduce emisiile industriei cu două treimi. Ulterior, după ce acest experiment va fi un succes, inginerii se vor concentra pe autonomii mai mari, dar care au și ele limitele lor.