Pentru cei care nu au auzit până acum de această companie, Waterdrop este o firmă care fabrică diverse produse pentru industria de băuturi și alimente, cum ar fi microdrinks și recipiente reutilizabile.

Unul dintre obiectivele sale este încurajarea unui consum crescut de apă, întrucât hidratarea corespunzătoare în această perioadă este critică. Oferta companiei de microdrinks reprezintă un mod de a face apa mai gustoasă și mai ușor de consumat, iar în același timp, aduce un aport suplimentar de vitamine și minerale. În același timp, prin linia de recipiente reutilizabile, Waterdrop își propune să reducă și cantitatea de deșeuri din plastic care ajunge în marile întinderi de ape ale planetei.

Consumul sustenabil de apă, misiunea Waterdrop

Oceanele reprezintă 71% din suprafața planetei, iar acestea reprezintă o componentă critică a vieții pe Pământ. Ecosistemele care trăiesc în aceste vaste întinderi de apă sunt casa ființelor care reprezintă o parte din resursa noastră alimentară, dar care ne oferă și oxigen, în vreme ce ne ajută la stabilizarea temperaturilor globale.

Am discutat cu Katerina Navrátilová, CEO Waterdrop CEE, pentru a afla mai multe despre problema presantă a poluării cu mase plastice, dar și despre cum companiile precum Waterdrop ne pot ajuta să menținem planeta curată.

Echipa Waterdrop lucrează în diverse departamente pentru a asigura dezvoltarea produselor inovatoare, dar și pentru a le explica posibililor clienți care sunt beneficiile hidratării corespunzătoare și cum pot face acest lucru într-un mod sustenabil.

Pentru a ajuta oamenii să se hidrateze responsabil, compania a încheiat diverse parteneriate cu ONG-uri, precum Plastic Bank, cu care Waterdrop colaborează încă de la începuturile companiei. O altă colaborare este aceea cu People in Need, un al ONG care operează în 50 de state de pe mai multe continente și care îi ajută pe cei care se află în medii sau situații mai puțin favorabile.

Calitatea produselor, cel puțin la fel de importantă ca sustenabilitatea

Când vine vorba de dezvoltarea și fabricarea unei sticle reutilizabile, pentru Waterdrop este la fel de important ca produsul să fie sustenabil, dar și durabil. Astfel, Katerina susține că „producem sticle din materiale de înaltă calitate, cum ar fi oțelul inoxidabil, sticla și bambusul, care vor rezista mulți ani, dacă sunt îngrijite adecvat. Avem sticle destinate utilizării zilnice, fabricate din oțel inoxidabil, cu două straturi, care vor menține băuturile reci până la 24 de ore și calde până la 12 ore.”

Sticlele fabricate cu un singur strat de oțel inoxidabil, proiectate special pentru sportivi, nu pot menține lichidele la temperatura ideală pentru la fel de mult timp, motiv pentru care inginerii companiei caută noi moduri pentru a depăși această provocare.

De asemenea, pentru sticlele de sticlă, Waterdrop include în pachet și o husă de protecție din neopren, care ajută nu doar la îmbunătățirea durabilității, dar și a eficienței termice.

Milioane de clienți satisfăcuți

CEO-ul Waterdrop CEE susține că satisfacția în rândul clienților este foarte mare în ce privește produsele companiei, iar numărul clienților nou-veniți este și el în creștere.

Pentru că și design-ul este o componentă importantă pe lângă durabilitate, designerii companiei lucrează în permanență pentru a aduce noi modele atrăgătoare pentru clienți.

Cu o prezență în 15 țări și două milioane de clienți care deja au încercat acest tip de produs, Waterdrop este pe calea cea bună în ce privește îndeplinirea obiectivelor de mediu.

„În total, am reușit deja să înlocuim peste 21.994.500 de sticle de plastic cu sticlele noastre sustenabile”, a adăugat Katerina Navrátilová.

Însă Waterdrop nu produce doar sticle reutilizabile. Așa cum am scris și la început, compania produce și aditivi alimentari numiți microdrinks pentru a ajuta oamenii care vor să se hidrateze.

Cuburile care se dizolvă în apă sunt făcute din ingrediente naturale, din extracte de plante și fructe, iar ambalajul este fabricat din polipropilenă, considerată de către oficiali ca fiind cea mai bună alternativă. Katerina spune că acest lucru se datorează faptului că materialul „este cel mai ușor de reciclat, nu eliberează toxine, are o amprentă de carbon relativ scăzută și este sigură pentru sănătate.”

De asemenea, clienții care vor să fie cu adevărat sustenabili își pot aduce ambalajele uzate pentru a le recicla la oricare dintre magazinele fizice ale companiei.

Produsele Waterdrop pot fi achiziționate atât online, cât și din magazinele fizice, acolo unde acestea există. În România, produsele companiei sunt disponibile online, însă Waterdrop vrea să colaboreze cu retaileri pentru a le aduce și în format fizic.

Problema poluării cu plastic cu care se confruntă oceanele noastre

Este adevărat că o sticlă de plastic nu va distruge mediul înconjurător, dar problema este că în oceane se află mult mai multe. CEO-ul Waterdrop CEE a declarat pentru Green Start-Up că există circa 171 de miliarde de bucăți de plastic în oceanele lumii. Ea sugerează că un mod prin care putem opri această problemă din a se accentua este să încetăm imediat comercializarea ambalajelor din plastic.

Am scris chiar recent despre motivul pentru care reciclarea nu este o soluție la problema consumului de produse, pentru că oamenii tind să se bazeze prea mult pe această alternativă și prea puțin pe reducere și reutilizare, doi dintre pilonii de bază ai economiei circulare.

Problema este atât de mare, spune Katerina, încât până la jumătatea secolului, vom avea mai mult plastic în oceane decât pești.

„În fiecare minut, sunt folosite 1,2 milioane de sticle de plastic la nivel mondial și doar 9% dintre acestea sunt reciclate”, explică aceasta.

Cum putem opri această problemă

Întrucât în oceane se află în prezent 150 de tone de mase plastice, la care adăugăm anual între 5 și 12 tone, este critic să împiedicăm infiltrarea continuă a acestor materiale în aceste ecosisteme fragile. Majoritatea maselor plastice plutesc la suprafață, acolo unde se acumulează, însă o parte este ingerat și de către pești și ajunge înapoi pe mesele noastre. Odată ajunse în oceane, masele plastice se descompun și degajă CO2, printre altele, gaz care contribuie la încălzirea planetei.

Reducerea cantității de plastic care ajunge în oceane cu o tonă este echivalentul retragerii unui milion de autoturisme de pe șosele, iar Katerina este de părere că nu doar indivizii sunt responsabili pentru rezolvarea problemei, ci și companiile.

Prin adoptarea de materiale alternative sustenabile și reducerea plasticului din ambalaje și produse, putem observa rezultatele cel mai rapid. În ce privește plasticul ce se află deja în circulație, acesta trebuie reciclat într-un mod responsabil, astfel încât să reducem impactul pe care îl avem asupra planetei.

Ce urmează pentru Waterdrop

Conform CEO-ului Waterdrop CEE, compania vrea să își păstreze și să își întărească parteneriatele cu ONG-uri precum Plastic Bank, dar să găsească și alte organizații dornice de colaborare. În același timp, Waterdrop își dorește să ajungă la și mai mulți oameni pe care să îi învețe despre beneficiile hidratării sustenabile.