Potrivit Futurism, reciclarea nu este o rezolvare, iar de multe ori, ea poate masca problema mai mare. O echipă de cercetători de la Universitatea Virginia a studiat psihologia din spatele sloganului „Redu. Reutilizează. Reciclează” și au descoperit că mulți oameni se bazează prea mult pe reciclare.

Deși aceasta ne ajută să menținem sub control problema de mediu pe care o avem, ea nu este soluția unică la problema deșeurilor. De fapt, cercetătorii sugerează că mulți oameni nici nu știu ce produse sunt cu adevărat reciclabile și prin mentalitatea că fiecare produs este reciclabil, ei pot ajunge să ignore problema creșterii cantității de deșeuri în natură.

Într-un experiment, oamenii de știință le-au cerut participanților să organizeze cuvintele redu, reutilizează și reciclează în ordinea importanței lor ca mod de viață, ordinea corectă fiind chiar aceasta. 78% dintre oameni au greșit ordinea cuvintelor, prin supraevaluarea aspectului ce ține de reciclare.

Nici când vine vorba de sortarea deșeurilor, lucrurile nu au stat mai bine. Utilizând un program pe computer, cercetătorii le-au cerut oamenilor să își sorteze deșeurile în funcție de care sunt reciclabile și care nu sunt. Din păcate, mulți au dat greș și au pus în coșul virtual de reciclare articole precum becuri sau pungi de plastic.

O posibilă soluție pentru această problemă este să avem mai multe campanii de conștientizare printre consumatori, care să încurajeze prevenția și nu reciclarea. Într-o economie circulară, reducerea și reutilizarea întotdeauna primează, iar reciclarea vine abia ca o soluție finală pentru a preveni acumularea de deșeuri.