Lipsa unei infrastructuri de încărcare bine pusă la punct este unul dintre principalele motive pentru adoptarea lentă a mașinilor electrice în Europa.

Potrivit Autoweek, procesul de instalare al acestor puncte de încărcare poate dura câteva luni și poate costa zeci de mii de dolari, întrucât ele nu pot fi instalate oriunde, dat fiind faptul că forțează sistemul public de electrificare.

Există companii care folosesc modele computaționale pentru a determina cele mai potrivite locuri pentru implementarea stațiilor de încărcare. Acestea iau în calcul fluxul de mașini care tranzitează zona respectivă și pentru a preveni potențialele probleme cu sistemul public de electrificare.

Volkswagen explorează un nou tip de puncte de încărcare care folosește un sistem de stocare a energiei pentru a putea furniza curent electric la viteze mari, iar compania a instalat o astfel de stație în Saxonia, Germania.

Stația de testare folosește 96 de celule care provin de la modelele electrice de pre-producție ID.3 și ID.4, iar capacitatea totală este de aproximativ 570 kWh. Aceasta se încarcă lent de la sistemul public de electrificare și livrează curent electric către mașinile electrice atunci când acestea sunt conectate.

Karen Kutzner, director administrativ pentru finanțare și control la Volkswagen Sachsen, a declarat că „acest sistem de stocare a energiei va ajuta Volkswagen Sachsen să demonstreze faptul că celulele de baterii uzate pot fi implementate într-o soluție practică și accesibilă.”

Punctul de încărcare oferă patru porturi de 150 kW care pot fi împărțite în câte două porturi de 75 kW fiecare, astfel încât pot fi încărcate până la opt mașini electrice la stația respectivă.

Stația de încărcare se alimentează cu energie de la rețeaua publică și de la panourile solare și reprezintă o soluție viabilă pentru zonele în care stațiile de încărcare obișnuite nu pot fi implementate din varii motive.

Pentru ca acest sistem să poată fi competitiv și scalat, va fi necesară colectarea bateriilor de mașini electrice prin programe de reciclat.