Potrivit World Economic Forum, modelul poate fi folosit pentru a arăta care este puterea maximă pentru fiecare stație de încărcare, astfel încât aceasta să nu afecteze rețeaua publică de electrificare.

Leila Hajibabai, asistent universitar la departamentul pentru inginerie și sisteme industriale de la Universitatea de Stat Carolina de Nord, a declarat că „în final, credem că acest model poate fi folosit pentru a oferi informații cu privire la dezvoltarea infrastructurii de încărcare wireless la nivele multiple, de la proiecte destinate sprijinului commuterilor locali și până la sisteme de stații care să poată servi traficul de pe autostradă.”

Stațiile de încărcare nu pot fi implementate peste tot, întrucât fluxul de trafic trebuie să fie constant pentru a justifica investiția, iar apoi intră în discuție și aspectul legat de capacitatea sistemului public de electrificare de a putea susține vitezele de încărcare.

„Am dezvoltat un model care să le permită celor care se ocupă cu planificarea instalațiilor de puncte de încărcare să optimizeze aceste decizii, astfel încât să poată încărca un număr cât mai mare de mașini, fără ca sistemul public de electrificare să fie afectat”, a declarat Hajibabai.

Cercetătorii care au studiat problema stațiilor de încărcare au declarat că, până acum, eforturile de implementare a acestora au ținut cont doar de una dintre aceste două probleme. Așadar, ei fie s-au concentrat pe problema fluxului ridicat de trafic cu mașini electrice, fie pe capacitatea sistemului public de electrificare de a susține o astfel de infrastructură.

„Până acum nu au existat multe opțiuni care să se adreseze ambelor probleme. Chiar și soluțiile care au ținut seama de ambii factori nu au luat în calcul deciziile pe care le iau oamenii. unde vor să-și încarce mașinile? Care sunt planurile lor de vacanță?”, a declarat ea.

Echilibrul ideal când vine vorba de implementarea stațiilor de încărcare implică analiza fluxului de trafic, distanța dintre călătorii și capacitatea sistemului public de electrificare de a susține o astfel de infrastructură.

Modelul computațional încearcă să identifice locațiile ideale pentru punctele de încărcare pentru mașinile electrice pentru a reduce timpul de călătorie al șoferilor.