Potrivit Euronews.green, Yujing Liu, profesor în inginerie de alimentare electrică la Chalmers University în Goteborg explică faptul că „poți avea un sistem instalat în debarcader care să încarce nava cât timp pasagerii coboară și urcă.”

Una dintre inovațiile care face posibil acest lucru sunt firele de cupru care sunt la fel de subțiri ca firele noastre de păr, ceea ce le ajută să transmită mai eficient puterea necesară pentru încărcare.

Carbura de siliciu este o altă componentă care permite livrarea electricității, întrucât și ea permite furnizarea unei cantități mai mare de energie și este rezistentă la temperaturi mai mari, spune profesorul Liu.

„Sistemele precedente de încărcare wireless pentru vehicule foloseau frecvențe în jur de 20 kHz, asemănător plitelor cu inducție. Totuși, ele erau mari, iar transferul de energie nu se făcea eficient. Acum, putem lucra cu frecvențe de patru ori mai mari. Brusc, inducția va deveni atractivă”, a explicat cercetătorul.

Și Stellantis a testat încărcarea wireless anul trecut cu ajutorul unui model special de Fiat 500 electric, iar Siemens și Mahle colaborează pentru standardizarea încărcării fără fir la vehiculele electrice.

În vreme ce încărcarea pe fir nu va dispărea, grație vitezelor sale mai mari și a stabilității, este important să menționăm faptul că încărcarea wireless poate ajuta mașinile care sunt constant în mișcare, cum ar fi autobuzele electrice, dubele sau camioanele pe baterii. Acestea pot fi alimentate constant atunci când opresc temporar în stații sau atunci când stau la semafor, ceea ce poate reduce anxietatea de autonomie.