Am scris recent despre cum încărcarea wireless poate reduce anxietatea legată de autonomie și cum această tehnologie poate face capacitatea bateriilor să nu mai pară un aspect atât de important, mai ales în oraș.

Potrivit Electrive, cele două companii vor să standardizeze încărcarea wireless pentru mașinile electrice, astfel încât toate vehiculele echipate cu această tehnologie să poată folosi orice stație de încărcare wireless pentru a se alimenta, asemănător încărcării wireless Qi de pe telefoanele mobile și anumite accesorii ale acestora.

Oficialii Siemens au declarat că, pentru moment, compania și Mahle vor folosi echipamente proprii pentru „compatibilitate maximă și testare.”

Stellantis este unul dintre grupurile auto care testează în prezent implementarea încărcării wireless pe mașinile electrice, iar cercetătorii folosesc un model special de Fiat 500 Electric.

Stefan Perras, șeful departamentului de proiectare și inovare a infrastructurii de încărcare la Siemens, a declarat că „încărcarea wireless a mașinilor electrice va fi o piață importantă în viitor.”

„Pe lângă faptul că această tehnologie ușurează viața șoferilor în ce privește încărcarea mașinilor, care nu trebuie să-și mai bată capul cu cabluri și conectori, este un punct esențial al mobilității electrice de mâine”, a adăugat el.

Siemens speră ca, prin acest parteneriat, cele două companii vor putea să „accelereze maturizarea tehnologiilor de încărcare wireless împreună cu alți producători și parteneri de infrastructură”.