Potrivit Clean Tehnica, unul dintre cele mai mari avantaje pe care Scania le are în fața competiției îl reprezintă modularitatea camioanelor sale, ceea ce înseamnă că acestea pot fi adaptate destul de ușor pentru a întruni așteptările clienților.

Christian Levin, președinte și CEO la Scania, a declarat că „lecțiile din care continuăm să învățăm din colaborările pe care le avem cu partenerii noștri ne vor ajuta să aducem pe piață noi produse cu care să ne continuăm planul de electrificare.”

Scania continuă să dezvolte, cu ajutorul partenerilor, vehicule care să ajute compania să-și reducă emisiile de carbon cu date științifice clare”, a adăugat el.

Noua generație de camioane pe baterii de la Scania va fi bazată pe platformele de camioane de cursă lungă R sau S, ceea ce înseamnă că noile vehicule vor fi potrivite în special pentru transportul de marfă pe distanțe lungi.

„Introducerea acestor camioane reprezintă o realizare importantă pentru noi și partenerii noștri. Aceste camioane reprezintă parte din soluțiile care conțin toate capabilitățile necesare transportului de marfă pe distanțe lungi”, a adăugat Levin.

Noile camioane Scania vor fi disponibile în variantă rigidă sau cap tractor și semiremorcă, iar ele pot fi echipate și cu instalații frigorifice pentru transportul de alimente.

Autonomia variază în funcție de configurație și greutatea transportului, printre altele, însă varianta cap tractor 4X2 cu un pachet de șase baterii care călătorește constant la 80 km/h, clienții pot obține o autonomie de 350 de km între încărcări.

Inițial, noile camioane vor fi disponibile ca model tractor cu tracțiune 4X2 sau ca variantă rigidă 6X2.

Vitezele de încărcare pot ajunge până la 375 kW, ceea ce ar trebui să poată încărca bateriile cu echivalentul a 270 sau 300 km de autonomie într-o oră.

Sistemul de propulsie electric ar putea fi capabil să livreze 410 kW de putere continuu, adică aproximativ 560 cai putere.