Cel mai mic Lexus de până în prezent, LBX, care înseamnă Lexus Breakthrough Crossover, este un vehicul full-hibrid proiectat să fie accesibil și ușor de întreținut, lucru foarte important mai ales pentru mediile urbane. LBX este bazat pe modelul Yaris Cross de la Toyota, fiind puțin mai mare decât modelul de inspirație din cam toate punctele de vedere și este propulsat și de un sistem hibrid puțin mai puternic.

Că veni vorba, LBX are un sistem full-hibrid cu motor termic de 1.5 litri cu 136 de cai putere, aceasta fiind singura opțiune, cuplat la o transmisie eficientă e-CVT. Singura opțiune în acest sens este echiparea cu tracțiune față sau integrală, în funcție de preferințele șoferului.

Accelerația până la 100 km/h se întâmplă în puțin peste 9 secunde, iar viteza maximă este de 170 de kilometri pe oră, mai mult decât suficient pentru un vehicul care va fi folosit preponderent în mediul urban. Consumul de combustibil estimat WLTP este de 4.5-4.8 litri/100 km, însă acesta poate fi și mai mic în circumstanțe optime.

Am participat și noi la lansarea lui Lexus LBX și am fost impresionați de calitatea materialelor integrate, în vreme ce design-ul compact, ideal pentru oraș, nu sacrifică mult spațiu la interior.

Ca primă impresie, LBX s-a simțit destul de spațios chiar și în spate, înălțimea mea fiind de 1.73 metri, în vreme ce în față, spațiul este chiar mai generos și ar trebui să ai destul loc, chiar dacă ești mai înalt. În ce privește spațiul în portbagaj, LBX oferă peste 330 de litri cu bancheta nepliată, iar dacă alegi să o pliezi, acesta crește la aproape 1.000 de litri.

Comparativ cu Yaris Cross, LBX se simte mai luxos la interior, grație materialelor catifelate și a scaunelor din piele. Deși acesta este cel mai mic model Lexus de până în prezent, el nu face rabat la calitate, comparativ cu frații mai mari.

Toate versiunile lui LBX vin cu o tabletă centrală de 9.8 inch, care poate primi actualizări over-the-air și care suportă Android Auto sau Apple CarPlay wireless. Modelele de top vin și cu un sistem audio Mark Levinson, pentru o calitate audio cu atât mai bună.

În România, LBX pornește de la puțin sub 39.000 de euro pentru versiunea Elegant FWD, iar prețul poate urca până la puțin sub 46.000 de euro pentru versiunea Relax AWD.

Sursă foto: Lexus