Potrivit Green Car Reports, la viteze reduse, mașina poate chiar să-și încarce bateriile, chiar dacă acest proces va fi mai lent.

Până acum, această tehnologie a fost testată la o fabrică din Chiari, Italia, unde sistemul dinamic de încărcare wireless a fost prezentat recent.

Unul dintre vehiculele testate la fabrici a fost Fiat New 500, care este o mașină electrică făcută exclusiv pentru piața din Europa și o evoluție a lui Fiat 500e.

Tehnologia de încărcare wireless implementată pe Fiat New 500 a fost pusă la dispoziție de Electreon, startup-ul israelian care dezvoltă încărcare wireless pentru mașini, companie care a reușit să electrifice un drum public din Suedia de 1.6 kilometri.

Statul american Michigan plănuiește să implementeze tehnologia de încărcare wireless pentru mașini electrice în Detroit printr-un program pilot.

Stellantis a prezentat, de asemenea, un model de Maserati Grecale Folgore, mașină care va fi echipată cu sistemul de încărcare wireless pentru testare. Grecale Folgore este prima mașină electrică de la producătorul italian de mașini de performanță, care a anunțat faptul că va oferi doar mașini electrice până în 2030.

Sursă foto: Stellantis

Fabrica din Chiari a fost construită de A25 Brebimi și a fost configurată de mai mulți parteneri, printre care ABB, Mapei și Iveco.

Aceștia au decis să implementeze încărcarea cu curent continuu și nu a celei pe curent alternativ pentru a reduce risipa de energie, iar sistemul permite implementarea surselor regenerabile și chiar instalarea cablurilor mai subțiri.

Fabrica unde au loc testele folosește cabluri de aluminiu în locul celor de cupru, deoarece acestea costă de două ori mai puțin, sunt mai ușoare și mai simplu de reciclat.

Deși până în prezent nu a fost confirmat un nivel de curent electric pentru platforma de teste, sistemul celor de la Electreon folosește module de 20kW, iar mai multe astfel de module pot fi folosite pentru alimentarea vehiculelor mari, precum camioanele electrice, iar un singur modul fiind suficient pentru o mașină obișnuită.

Implementarea sistemului dinamic de încărcare wireless este un proces complicat și costisitor, care necesită îndepărtarea cel puțin parțială a asfaltului.

Fabrica Stellantis poate fi folosită pentru testarea sistemelor de încărcare wireless dinamice și statice pentru mașini electrice, cele statice fiind mai ușor de implementat la început, dat fiind faptul că sunt mai puțin complicate și pot fi instalate în locuri precum parcări, garaje sau chiar semafoare.