Potrivit CNBC, Tevva a reușit să strângă fonduri în valoare de 140 de milioane de dolari, iar vehiculul echipei britanice are o autonomie de până la 500 de kilometri.

Reprezentanții startup-ului Tevva au declarat că rezervorul de hidrogen poate fi alimentat în 10 minute, în vreme ce bateriile au nevoie de cinci sau șase ore pentru o încărcare completă.

Prima versiune a camionului ar putea cântări până la 7.5 tone, însă versiunile ulterioare pot ajunge la 12 sau chiar 19 tone.

Oficialii Tevva au explicat de ce au dezvoltat un sistem de propulsie care să folosească atât hidrogenul, cât și bateriile, motivul fiind că „sistemul cu pile de combustie alimentează bateriile, iar astfel autonomia vehiculului crește și îi permite să transporte mai multă marfă pe distanțe mai lungi.”

Compania a dezvoltat, de asemenea, un camion alimentat exclusiv de baterii, cu o autonomie de până la 250 de kilometri, iar CEO-ul Tevva, Asher Bennett, a explicat de ce compania se concetrează pe transportul de mare tonaj.

„Ne axăm pe camioane pentru transport de mare tonaj și încercăm să creștem ușor-ușor cantitatea pe care camioanele o pot transporta pentru că aceste segmente sunt cele mai dificile de electrificat”, a declarat el.

Volvo Truck este o altă companie producătoare de camioane care a anunțat în iunie faptul că va începe să testeze camioanele pe hidrogen pentru a face transportul de marfă mai verde. În același timp, compania suedeză vrea să facă posibilă atingerea distanțelor de până la 1.000 de kilometri cu o singură alimentare.

Producătorul a anunțat faptul că alimentarea camioanelor ar trebui să dureze 15 minute, iar comercializarea noilor vehicule ar trebui să înceapă „la finalul acestui deceniu.”

Motoarele electrice dezvoltate de Tevva sunt concepute în parteneriat cu Advanced Electric Machines și sunt produse fără metale rare.

Tevva a prezentat avantajele abordării acestui design, câteva fiind reducerea costului și eficiența mai mare, care în schimb permite camionului să obțină o autonomie mai bună.