Potrivit CNBC, oficialii companiei au declarat că alimentarea vehiculelor ar putea fi realizată în mai puțin de 15 minute.

Programele pilot pentru clienți ar trebui să înceapă în următorii ani, iar comercializarea tehnologiei este „planificată pentru ultima parte a deceniului.”

Pilele de combustie care alimentează vehiculele vor fi furnizate de către cellcentric, o societate mixtă fondată în 2021 cu Daimler Truck.

Roger Alm, președintele Volvo Trucks, a declarat că „pilele pe combustie pe hidrogen pentru camioane sunt foarte potrivite mai ales pentru distanțele lungi și sarcinile cu consum ridicat de energie.”

Pe lângă camioanele pe hidrogen, Volvo Trucks lucrează la dezvoltarea camioanelor pe baterii, iar o fabrică producătoare de baterii a fost deschisă în Belgia în luna mai.

Daimler Truck este o altă companie concentrată pe dezvoltarea vehiculelor pe hidrogen și baterii.

Martin Daum, președintele consiliului de conducere al Daimler Truck, a declarat că „vom aborda ambele tehnologii pentru că ambele au sens.”

„Dacă mergi în oraș, unde consumul de energie este mai mic, poți încărca peste noapte într-un depou, astfel că bateriile sunt mai potrivite pentru un astfel de scenariu. În momentul în care trebuie să parcurgi distanțe mai lungi, de la Stockholm spre Barcelona... în opinia mea, ai nevoie de ceva pe care poți transporta și pe care poți reîncărca mai eficient, iar acest combustibil este hidrogenul”, a adăugat el.