Avantajul centrului mobil este că se poate deplasa în aproape orice locație pentru a testa stabilitatea încărcăturilor. Astfel, SmartWrap și-a propus să demonstreze practic și măsurabil că există soluții inovatoare care asigură eficiență și sustenabilitate înfolierii, precum și siguranță și stabilitate sporită în transportului mărfurilor.

Pe lângă asta, generează economii semnificative (o medie de 25% per cost/ambalare) și îndeplinește principiile sustenabilității, prin reducerea cu 30% - 50% a consumului de plastic.

„Alături de partenerii noștri, TG Europe (creatorul centrului mobil de testare) și Lantech (unul dintre cei mai mari producători de echipamente de înfoliat din lume), vrem să aducem în atenția clienților și a tuturor producătorilor și transportatorilor români că felul în care înfoliem și transportăm produsele poate fi 100% digitalizat, controlat, testat, măsurat și cu costuri substanțial reduse. În același timp, datorită tehnologiei avansate, jucătorii din piața pot fi mult mai performanți și competitivi pentru că, de acum, au la dispoziție datele și know-how-ul pe care le pot folosi în activitatea lor”, declară Melinda Mureșan, director general SmartWrap.

Investiția alocată dezvoltării acestui proiect a fost de 25.000 de euro.

Centrul mobil testează paleții proaspăt scoși de pe linia de producție și măsoară rapid conformitatea cu standardele UE. Este echipat cu o cameră de înaltă rezoluție care captează mișcarea paletului în timpul testului și un soft care procesează grafic rezultatul, care se afișează pe un display, astfel încât beneficiarii să poată analiza conformitatea soluției testate.

Centrul mobil dispune de un banc de accelerație prin care simulează scenarii reale din teren, îndeplinind criteriile EUMOS 40509 pentru testare (standard stabilit de European Safe Logistics Association, care descrie o metodă de testare dinamică pentru a evalua rigiditatea unei unități de încărcare).