The Next Web scrie că startup-ul fondat în 2020 s-a specializat în reciclarea bateriilor aflate la finalul duratei de exploatare, dar și în ridicarea fabricilor care sunt responsabile pentru a face acest lucru. Tehnologia a fost dezvoltată pe baza cercetărilor științifice efectuate la Universitatea din Lyon, care implică utilizarea dioxidului de carbon pentru a separa diversele metale ce se găsesc în bateriile litiu-ion, astfel încât să poată fi recuperate și reutilizate.

Experții Mecaware sunt de părere că procesul prin care ei recuperează materialele este unic în lume, iar pe deasupra, acesta este accesibil și prietenos cu mediul.

Guvernul francez se numără printre principalii investitori, iar finanțarea recent obținută ar putea permite companiei să își industrializeze sistemul de reciclare al bateriilor cu CO2. În schimb, acesta ar putea genera 50 de tone de metale reciclate anual, precum litiul, nichelul sau cobaltul.

Primul centru industrial pe care cei de la Mecaware vor să îl finalizeze se află în Lyon și este compus din birouri, o fabrică propriu-zisă și un centru de cercetare și dezvoltare, iar operațiunile ar putea începe din 2025.

Experții estimează că, până la finalul acestui deceniu, vor fi disponibile circa 12 milioane de tone de baterii provenite de la mașinile electrice și cele hibrid, astfel că soluția propusă de startup-ul francez se poate dovedi foarte valoroasă pentru sector, dacă va face față volumului de celule.

Arnaud Villers d’ Arbouet, cofondator și CEO al startup-ului, a declarat că „metoda de lucru utilizată de Mecaware ne ajută să obținem rezerve de materie primă care poate permite regiunilor din lume să fie independente energetic și să reușească să facă trecerea către un sistem energetic sustenabil, totul în conformitate cu reglementările UE.”