În 2023, Rottaprint s-a concentrat pe creșterea competitivității și consolidarea ariilor de activitate, precum și pe reducerea impactului asupra mediului a produselor, prin investiții în valoare totală de 2 mil. euro. Aproximativ 75% din suma alocată a fost destinată achizițiilor de echipamente, în timp ce 20% pentru logistică și 5% pentru software.

Potrivit reprezentanților Rottaprint, în prima parte a anului, piața pe care activează se va echilibra, iar prețurile se vor stabiliza. De asemenea, compania preconizează un interes mai mare din partea brandurilor pentru produse mai complexe și sustenabile, de exemplu, etichete care se pot spăla (washable), finisări soft touch sau etichete antifurt inserate sub eticheta autoadezivă.

Pe termen lung, Rottaprint consideră că zona de sustenabilitate va câștiga tot mai mult teren și vor fi implementate în industrie o serie de soluții care să securizeze toată durata de viață a produselor, de la concept pana la consum. În ceea ce privește clienții, aceștia vor pune accent pe calitatea serviciilor și a tiparului, iar din acest punct de vedere concurența pe piață va crește.

Anul trecut am fost chiar noi la fabrica din Cluj pentru a vedea cum sunt produse ambalajele de calitate cu impact redus asupra mediului.

Ovidiu Florean, Sales Manager Rottaprint și angajat al companiei din 2000, ne-a spus că Rottaprint le prezintă companiilor cu care colaborează posibilitatea de a folosi ambalaje cu un conținut redus de cerneală sau alternative menite să reducă consumul de energie sau materie primă. Astfel, compania încearcă să-i încurajeze pe clienți să adopte modele de business mai sustenabile.

Tot pentru termen lung, Rottaprint investește și în sustenabilitate și reciclare, iar Cristina Bota, specialist în sustenabilitate în cadrul companiei, ne-a povestit mai multe despre aparatura care asigură reciclarea sau mărunțirea deșeurilor tehnologice rezultate în urma procesului de producție.

Citește mai multe despre cum sunt produse ambalajele sustenabile și durabile în Cluj-Napoca, la fabrica celor de la Rottaprint.

„Anul acesta ne vom concentra pe integrarea în fluxul de producție a investițiilor tehnologice realizate în 2023 și vom continua să investim în dezvoltarea unor soluții care să ne ajute în eficientizarea timpului de operare pentru fiecare etapă de producție, de la pregătirea pentru tipar, la finsare și livrare. Astfel, ne concentrăm în continuare pe automatizare și eficientizare”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.

În ce privește anul trecut, compania a depus eforturi pentru a depăși obstacolele din mediul business, iar majoritatea clienților s-au arătat mulțumiți de calitatea produselor și a serviciilor oferite de Rottaprint.

“Anul 2023 a avut un început incert, cu multe provocări de depășit, însă ne-am concentrat pe creșterea calității produselor noastre și satisfacția clienților. Iar acest lucru s-a confirmat și prin rezultatele unui studiu realizat anul trecut, peste 92% dintre clienți recunoscând calitatea serviciilor noastre. Într-un mediu dominat de presiunea asupra costurilor, am observat totuși o atenție crescută asupra sustenabilității, venită, mai ales, din partea companiilor din retail și industria alimentară”, adaugă directorul general Rottaprint.

Rottaprint a tipărit 136 milioane de metri liniari anul tecut, iar domeniile predominante din care au venit clienții companiei au fost industria alimentară, vinuri și băuturi alcoolice, respectiv sănătate și suplimente alimentare.

Pentru anul curent, planurile de dezvoltare ale tipografiei includ consolidarea poziției pe piețele din Germania și Ungaria, unde Rottaprint este prezentă din 2009, respectiv, 2013, fiind principalele țări de export, care cresc organic de la an la an. De asemenea, în 2024, tipografia are un buget de investiții de 1,8 milioane euro, 75% din el fiind alocat echipamentelor și infrastructurii.