Electrive scrie că proiectul BALIS 2.0, care va dura până în anul 2026, este succesorul proiectului BALIS, inițiat în 2021 și care s-a concentrat pe dezvoltarea sistemelor de pile de combustie cu o capacitate de 1.5 megawați.

BALIS 2.0, proiect condus de startup-ul din Stuttgart H2FLY, se concentrează pe crearea sistemelor de pile de combustie pentru aeronave regionale, iar DLR Institute of Technical Thermodynamics și Diehl Aerospace sunt parteneri de tehnologie în cadrul acestui efort. Primul sistem de propulsie cu hidrogen ar urma să aibă o capacitate de 350 kW și va reprezenta punctul de plecare pentru un alt sistem de 1 megawatt pentru diferite tipuri de aeronave.

Testele inițiale la sol pentru sistemul de 350 kW ar putea avea loc în 2025. BALIS 2.0 este un proiect finanțat de către reprezentanții din cadrul Ministerului de Transport Federal German.

Prof. Dr. Josef Kallo, cofondator și CEO al H2FLY, a declarat că „finanțarea federală pentru proiectul BALIS 2.0 demonstrează importanța crescută pe care hidrogenul o are în dezvoltarea aviației sustenabile. Descoperirile acestui proiect vor contribui la crearea sistemelor de propulsie de un megawatt, accelerând tranziția către aeronave fără emisii.”