Conform Electrive, scopul acestei inițiative este demonstrarea evoluției vehiculelor autonome și faptul că acestea au ajuns în punctul în care să poată fi folosite pentru operarea serviciilor de transport public. Începând cu data de 26 mai și până pe 9 iunie, mini-autobuzul va transporta pasageri pe o rută, între Bois-de-Boulogne și stadionul Roland Garros.

Ca urmarea a acestui efort de colaborare, Renault a anunțat un nou parteneriat cu WeRide, obiectivul fiind implementarea la nivel comercial a vehiculelor electrice cu autonomie de nivel 4. Aceste vehicule se pot conduce singure pe rute bine definite cu monitorizare la distanță, dar fără a fi nevoie de prezența fizică a unui șofer.

WeRide a devenit unul dintre cei mai importanți jucători de pe piața vehiculelor electrice autonome și are în prezent o flotă de 700 de astfel de vehicule, dintre care 300 sunt minibusuri. Vehiculele companiei care se pot conduce singure au parcurs deja în total peste 28 de milioane de kilometri în regiuni precum Asia sau America de Nord, iar cu ajutorul Renault, operațiunile ar putea fi extinse chiar și în Europa.

Gilles Le Borgne, Chief Technology Officer, Grupul Renault, a declarat că „Renault face demersuri în vederea implementării vehiculelor autonome. Astfel, mulțumită experimentelor și partenerilor noștri, unii dintre cei mai buni din domeniile lor, vom avea posibilitatea, cu mult înainte de finalul acestui deceniu, să propunem o nouă linie de vehicule autonome, cu emisii reduse de carbon pentru a satisface cererea din aceste regiuni.”

Grupul Renault este de părere că vehiculele autonome vor juca un rol important în ce privește sistemul de transport public al viitorului, iar compania plănuiește să introducă aceste minibusuri în rețeaua de transport public a orașului Châteauroux, începând cu 2026.

Producătorul francez plănuiește să folosească datele obținute din testele vehiculelor în cadrul turneului Roland Garros pentru a dezvolta vehicule electrice autonome bazate pe platforma Renault Master.