Kaiser Friedrich, o ambarcațiune cu aburi la origine, a navigat apele din Berlin timp de 80 de ani înainte de a fi retrasă din activitate în 1967, atunci când a fost transformată în navă pentru birouri și spații de locuit. În 1986, aceasta a fost achiziționată de oficialii din cadrul Muzeului German de Tehnologie, care au restaurat-o la forma sa inițială.

Timp de câțiva ani, Kaiser Friedrich a transportat din nou pasageri pe apele din Berlin până atunci când motoarele cu ardere internă, care consumau 150 de litri de motorină pe oră, s-au dovedit a fi ineficiente din punct de vedere economic și ecologic. Astfel, muzeul a reintrat în posesia navei în 2012 și a început să caute un nou viitor pentru aceasta.

Volker Marhold și Julius Dahmen, care au experiență în conversia ambarcațiunilor istorice la propulsie electrică, au cumpărat nava în 2022 pentru a o moderniza. Colaborând îndeaproape cu echipa de soluții personalizate din cadrul Torqeedo, Kaiser Friedrich a fost convertită la un sistem de propulsie cu două motoare de 50 kW, respectiv o baterie de 400 kWh.

Dahen, coproprietar al ambarcațiunii de 138 de ani, a declarat că „noul Kaiser Friedrich este prietenos cu mediul, nepoluant și nu face zgomot și este disponibil pentru locuitorii și vizitatorii din Berlin. Aceasta este a treia ambarcațiune de agrement din Berlin pe care o transformăm într-un model electric.”

Fabian Bez, CEO of Torqeedo GmbH, adaugă faptul că „orașele precum Berlin explorează noi moduri de a reduce impactul asupra climei și a sănătății pe care îl are industria locală de navigație. Dar acest lucru nu se întâmplă doar în marile orașe: Lacul Constance, situat la granița dintre Germania, Elveția și Austria, lucrează pentru a implementa o strategie holistică pentru decarbonizare, iar eforturi similare pot fi observate și în alte zone de pe glob.”