Conform Electrive, producătorul japonez de vehicule și compania specializată în reciclarea bateriilor au semnat deja un acord care presupune împărtășirea de know-how, scopul fiind acela de a „investiga moduri prin care procesele de localizare, transport, dezmembrare, reparare și reîntrebuințare ale bateriilor mașinilor electrice pot fi comercializate.”

Primul pas este asigurarea unui flux continuu de baterii pe care specialiștii celor două companii să le poată studia, iar pentru acest lucru, experții celor două companii vor obține baterii de la modele Nissan Leaf uzate din Marea Britanie, care vor fi trimise către Centrul de Diagnoză și Dezmembrare al celor de la Ecobat din apropierea orașului Birmingham. Acolo, specialiștii Nissan vor determina potențialul fiecărei baterii privind siguranța și capacitatea de stocare.

Obiectivul proiectului este crearea unei abordări circulare în sectorul energetic, iar bateriile cu performanță și siguranță optime vor fi utilizate în aplicații precum sistemele de stocare energetică, pentru echilibrarea rețelei sau ca surse secundare de alimentare. Bateriile ce nu mai pot fi utilizate pentru stocarea energiei electrice vor fi reciclate.

Alan Low, EV Battery Circular Economy Manager în cadrul Nissan Energy Services, a declarat că „acestea sunt baterii provenite de la mașini care au fost dezmembrate din cauza vârstei sau pentru că asiguratorii au considerat că ele nu mai pot fi folosite, dar celulele cu litiu-ion în sine pot fi reutilizate. Acestea pot avea o viață lungă și trebuie să dezvoltăm procese sustenabile pentru a le putea recupera.”

Ecobat a semnat recent un acord pentru întrebuințarea bateriilor uzate de mașini electrice și cu producătorul german de vehicule Volkswagen, însă acest parteneriat acoperă doar reciclarea acestora, nu și explorarea scenariilor alternative de utilizare.