Pentru a putea face acest lucru, oficialii UE au întocmit o listă cu mai multe practici de marketing interzise pentru promovarea greenwashing-ului și a produselor care de fapt nu aduc beneficii mediului înconjurător. Cel mai important, spun reprezentanții Parlamentului European, noile reglementări își propun să pună pe piață etichete mai clare și mai credibile prin interzicerea utilizării termenilor „prietenos cu mediul”, „natural”, „biodegradabil”, „eco” sau „climate neutral”, dacă nu există dovezi științifice care să sprijine aceste afirmații.

Pentru a împiedica utilizarea etichetelor abuzive în acest sens, oficialii europeni vor permite aplicarea etichetelor sustenabile doar dacă acestea aut fost certificate de către autoritățile publice pentru produsele comercializate în UE.

Totodată, directiva își propune să combată și etichetele sustenabile ale căror afirmații se referă la reducerea impactului asupra planetei prin compensarea emisiilor de gaze cu efect de seră.

Un alt obiectiv important al acestei directive este concentrarea asupra durabilității produselor, atât pentru consumatori, cât și pentru producători. În viitor, pe etichetele conforme, informațiile legate de garanție vor fi mai vizibile, iar produsele ce beneficiază de garanție extinsă vor primi o etichetă specială.

Noile reglementări își propun să interzică și afirmațiile legate de durabilitatea produselor (ca de exemplu în cazul mașinilor de spălat despre care se spune că pot rezista pentru un număr de 5.000 de cicluri de spălare, dacă acest lucru nu poate fi realizat la o utilizare normală). Totodată, este vizat și obiceiul legat de înlocuirea consumabilelor înainte de termen (cum este cazul cartușelor cu cerneală pentru imprimante, de exemplu), dar și acela de a prezenta un produs ca fiind reparabil, atunci când acest lucru nu este posibil.

Biljana Borzan, raportor al Parlamentului European, a declarat că „vom face trecerea de la o cultură care presupune înlocuirea obiectelor, vom face ca marketing-ul produselor să fie mai transparent și vom combate obsolescența prematură a produselor. Oamenii vor putea achiziționa produse mai durabile, mai reparabile și mai sustenabile, datorită etichetelor și reclamelor îmbunătățite. Cel mai important, companiile nu vor mai putea afirma că sticlele lor din plastic sunt sustenabile pentru că au plantat copaci în anumite zone - sau să afirme că un produs este sustenabil fără să explice de ce.”

Directiva urmează să fie supusă examinării de către Consiliu înainte de a fi publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, iar statele europene vor avea la dispoziție nu mai mult de 24 de luni pentru a o transpune în legislația națională.