Programul TRANSFORMATOR oferă IMM-urilor și ONG-urilor o nouă serie de training-uri intensive cu componentă practică și specifică nevoilor cursanților.

Cea de-a patra ediție a TRANSFORMATOR se desfășoară în perioadele aprilie-iunie și septembrie-noiembrie. Conceput de Social Innovation Solutions, organizație activă în sustenabilitate, impact social și inovație și premiată la nivel european pentru proiectele care promovează spiritul antreprenorial, TRANSFORMATOR a ajuns la a patra ediție fiind un program intensiv de 3 luni care oferă acces la o varietate de instrumente de analiză, resurse educaționale și workshop-uri pentru a ajuta antreprenorii să depășească provocările impuse de domeniul sustenabilității.

45 de companii și organizații, din cele 165 aplicante, au parcurs programul în întregime în edițiile precedente și au reușit să ridice impactul sustenabil al organizației prin schimbarea și adaptarea proceselor interne, crearea și implementarea unei strategii de sustenabilitate, redactarea unor rapoarte în concordanță cu practicile curente și îmbunătățirea nivelului de cunoștințe despre sustenabilitate în cadrul organizației.

“TRANSFORMATOR reprezintă un catalizator pentru transformarea mentalităților și practicilor din cadrul organizațiilor. Ne propunem să facilităm nu doar o schimbare de perspectivă, ci și implementarea concretă a unor soluții sustenabile în activitățile de zi cu zi ale acestora. Astfel, contribuim la dezvoltarea unei comunități de organizații orientate spre un viitor mai responsabil, iar extinderea programului în Europa Centrală și de Est vizează formarea unui astfel de ecosistem regional”, spune Roxana Cojocaru, Director Executiv Social Innovation Solutions, organizatorul programului.

Structura programului include participarea la o serie de cursuri despre cele mai importante componente ale unui business sustenabil, consultanță și întocmirea unui audit de sustenabilitate, mentorat din partea a peste 50 de investitori și experți selectați pentru specificul organizației.

De asemenea, programul oferă acces la networking, la 2 zile de bootcamp și sesiuni de lucru pe baza unor instrumente de analiză. Participanții au acces la sesiuni individuale cu un Personal Advisory Board (PAB) format din experți independenți, antreprenori de succes și investitori experimentați.

”Suntem o instituție bancară puternică, iar acest lucru înseamnă și că suntem un pilon pentru o societate pe care o dorim la fel de puternică. Cu fiecare inițiativă pe care o susținem, ne asumăm rolul de a fi, la rândul nostru, un catalizator pentru o schimbare în mai bine”, afirmă Laura Mihăilă, Director de Marketing, Comunicare & CX, Raiffeisen Bank România, unul dintre partenerii programului.

”Experiența edițiilor anterioare ne-a arătat încă o dată impactul pozitiv pe care programul Transformator îl poate avea asupra organizațiilor deschise la schimbare și, implicit, asupra oamenilor care le coordonează și care își doresc tranziția către un mod de lucru mai sustenabil. Pentru Fundația Coca-Cola, dezvoltarea de proiecte durabile, cu impact pozitiv în societate și în comunități rămâne o prioritate. De aceea ne bucurăm să le fim alături și în acest an, în călătoria pentru sustenabilitate, prin intermediul acestui proiect care completează eforturile platformei mai ample, Sustainable Futures”, declară Mihaela Niță, Public Affairs Director, Coca-Cola România, un alt partener al programului.

Organizațiile cele mai active în timpul programului vor beneficia de ore de consultanță din partea unor experți internaționali în sustenabilitate. Sesiunile de consultanță au rolul de a-i ghida în crearea unei strategii de sustenabilitate și transpunerea măsurilor necesare transformării în operațiunile organizației.

Participanții vor avea acces și la platforma GRAI - primul consultant virtual cu inteligență artificială antrenat de specialiști în sustenabilitate pentru a susține IMM-urile în tranziția către o economie sustenabilă, care urmează să fie lansat în primăvara anului 2024.

Anul 2024 marchează scalarea programului în Europa Centrală și de Est prin implementarea proiectului împreună cu organizații locale din Bulgaria, Serbia și Croația. Curricula programului va fi adaptată la ecosistemul local de afaceri pentru a veni în ajutorul organizațiilor cu resurse adaptate cât mai adaptată realității lor de business.

Înscrierile în cadrul programului se realizează prin completarea acestui formular, urmând ca fiecare organizație să aleagă perioada în care dorește să participe. Formularul este deschis până pe 22 martie 2024, iar perioada de desfășurare a proiectului este aprilie – iunie pentru cohorta din primăvară și septembrie – noiembrie pentru cohorta din toamnă.

Printre mentorii și experții implicați în edițiile precedente se numără: Dragoș Nicolaescu, CEO, Visionary Business Consultants, Andreea Roșca, fondator, Vast & Curious, Mircea Ilie, Argonautica Edu, Dragoș Anastasiu, Președinte Eurolines Group, Ana Murray, Country Director, Ashoka, Andreea Ghiocel, Consultant de sustenabilitate și directorul diviziei de raportare, The CSR Agency, Voicu Răzvan, manager general, OLX Group, Livia Stan, Director Relații Publice și Fonduri Europene, E.ON Romania, Claudiu Butacu, co-fondator, EFdeN, Magdalena Caramilea, director de sustenabilitate, Autonom Group și Tudor Stanciu, co-fondator și avocat de tehnologie, Ventures'n'Law.