Potrivit Electrive, producătorii de baterii care își doresc să își vândă produsele pe piața din Europa vor fi nevoiți să respecte cerințe stricte de mediu, întrucât reprezentanții UE promovează circularitatea în procesul de producție al bateriilor.

Pentru bateriile utilizate de mașinile electrice, producătorii vor trebui să facă publice datele legate de emisiile de carbon din producție, dar și materialele ce pot fi reciclate, aceste reglementări urmând să intre în vigoare din 2024.

În ce privește reciclarea bateriilor în Uniunea Europeană, oficialii au stabilit că firmele vor trebui recicleze 90% din nichel și cobalt din 2027, urmând ca în 2031, proporția să crească la 95%.

De asemenea, ei au urgentat și reciclarea a 50% din litiul ce se găsește în baterii, urmând ca din 2031, rata de reciclare să ajungă la 80 de procente.

Europarlamentarul Achille Variati a declarat că „scopul nostru este de a construi o industrie puternică de reciclare în UE, în special pentru litiu, și un sector industrial competitiv în general, lucru crucial pentru următoarele decenii în ce privește tranziția energetică. Aceste măsuri ar putea fi un punct de referință pentru întreaga piață globală.”

Anul acesta, reprezentanții Uniunii Europene au lansat și proiectul Gigagreen, prin care se urmărește îmbunătățirea factorului de sustenabilitate al bateriilor cu litiu.