Potrivit Electrive, 16 companii din opt țări europene vor dezvolta „fabricile de baterii ale viitorului” în următorii patru ani, iar pentru a realiza cu succes acest lucru, ele vor primi o finanțare de 4.7 milioane de euro de la UE.

Aceștia se vor concentra pe îmbunătățirea proceselor de fabricație ale bateriilor și pe reducerea impactului asupra mediului, iar reducerea consumului de energie este un alt aspect important.

Partenerii vor lucra și asupra reciclării bateriilor la finalul duratei lor de operare.

Audi și Volkswagen sunt două companii auto renumite care vor să îmbunătățească procesul de reciclare al bateriilor pentru a obține cât mai multe componente, astfel încât să limiteze utilizarea de materie primă.

Și BMW se concentrează pe reciclarea bateriilor uzate, ceea ce arată faptul că industria auto nu este interesată doar de producția mașinilor electrice, ci și de asigurarea componentelor necesare pentru ca acestea să poată funcționa.

Oficialii proiectului au declarat că „pe scurt, Gigagreen este un eveniment important pentru industria producătoare de baterii din Europa, întrucât rezultatele sale vor contribui la o tranziție lină în rândul metodelor curente de procesare.”

Rezultatele ar putea fi implementate începând cu 2026, iar liderul acestui studiu este Universitatea Politehnică din Turin, printre care se numără și parteneri precum Sintef și Inegi Porto.

Capacitatea de producție de baterii pe care Europa o are în prezent este de 26 GWh, însă ea ar putea crește până la 500 GWh până în 2029, ceea ce ar aduce o creștere a cotei de piață pe care continentul o are în lume la 19% de la 6% cât este ea în acest moment.