Potrivit Electrive, compania a declarat că, deocamdată, bateriile reciclate vor proveni de la vehiculele electrice și hybrid folosite pentru cercetare, fabricile de teste și de la comitetul de producție, însă în viitor vor fi folosite și baterii uzate de la mașinile vândute.

BMW nu se va ocupa de reciclarea propriu-zisă a bateriilor, ci va apela la un partener local pentru acest lucru, lucru care ar trebui să permită recuperarea materialelor „într-un procent ridicat”.

Materialele reciclate vor fi integrate în noile celule de baterii care vor fi folosite pentru mașinile grupului BMW, au adăugat oficialii.

Jochen Goller, șeful BMW din China, a anunțat că „pentru a contracara epuizarea resurselor materiale și creșterea prețurilor materiei prime, este în special important să promovăm o economie circulară, să creștem proporția de materiale reutilizate și să reducem dependența de materia primă.”

BMW vrea să extindă procesul de reciclare în China, iar în 2020, compania a întrebuințat bateriile uzate, implementându-le pe stivuitoare cu ajutorul Zhejiang Recycling.

În viitor, producătorul german vrea să folosească bateriile vechi de pe mașini pentru a alimenta transpalete și sisteme de stocare a energiei cu stații de încărcare.

BMW se concentrează pe reciclarea bateriilor întrucât mașinile electrice devin tot mai populare pe întreg globul, inclusiv în China, ceea ce înseamnă că mai multe baterii vor fi aruncate după ce își depășesc termenul de exploatare ca sursă de alimentare pe mașinile electrice.

Centrul de Tehnologie Auto și Cercetare din China sugerează că, până în 2025, cantitatea totală de baterii aruncate ar putea ajunge la 780.000 de tone.

Pentru a se asigura că aceste baterii sunt reciclate corespunzător, guvernul chinez a implementat o serie de reglementări, printre care coduri care să permită o mai bună trasabilitate a bateriilor și care să se asigure că acestea sunt reciclate corespunzător.

Oficialii BMW au declarat că „grupul BMW a dezvoltat un sistem pentru acest lucru, coduri care permit trasabilitatea bateriilor de-a lungul ciclului lor de viață.”