Cu siguranță, munca de acasă cu normă întreagă tinde să fie mult mai ecologică decât deplasările zilnice la birou. Energia economisită prin închiderea birourilor și eliminarea deplasării cu mașina personală compensează cu mult căldura și lumina suplimentare necesare pentru a lucra de acasă.

Dar pentru munca hibridă, ecuația este mai complicată. Un birou pe jumătate gol are nevoie de aceeași încălzire și aer condiționat ca unul plin. Renunțarea la naveta două zile pe săptămână poate să nu fie suficientă pentru a anula încălzirea și iluminatul suplimentar necesar acasă. Acesta este cazul unui lucrător britanic care locuiește singur și care - la fel ca 69% dintre compatrioții săi - se deplasează cu mașina la serviciu, după cum arată acest grafic realizat de Financial Times.

Cu toate acestea, este un echilibru fin. Creșterea distanței zilnice parcurse cu doar două mile ar da un rezultat diferit. La fel ar face și o abordare mai frugală a încălzirii. Emisiile - și facturile - ar putea fi înjumătățite cu ușurință dacă căldura și lumina suplimentare ar fi limitate la un birou de acasă, mai degrabă decât la întreaga casă. În schimb, trecerea la o mașină electrică sau la transportul public ar face ca munca de birou să fie mai ecologică.

În SUA, munca la domiciliu generează economii mai mari, în mare parte datorită reducerii timpului petrecut la volanul mașinilor care consumă multă benzină. Câștigurile ar putea fi mai mari iarna decât vara. Energia electrică din SUA este relativ intensivă în ceea ce privește emisiile de dioxid de carbon, combustibilii fosili reprezentând 62% din producția de energie electrică în SUA în 2020, mai mult de jumătate din cea din Marea Britanie.

Noile oportunități de a lucra de acasă, cel puțin o parte din timp, încurajează un exod din centrele orașelor. Conform unui studiu realizat de UC Berkeley, amprenta de carbon a gospodăriilor din centrele urbane este la jumătate față de media națională din SUA, în timp ce cea a gospodăriilor din suburbii poate fi dublă. Această tendință sporește riscul ca modul de lucru hibrid să crească numărul de emisii.