Potrivit Electrive, campusul va găzdui o fabrică de producție a bateriilor la început, iar începând cu 2025 va fi construit un Laborator pentru Siguranța Bateriilor și diverse aparate pentru testarea viitoarelor tehnologii de baterii.

Acesta este un efort din partea reprezentanților Mercedes-Benz de a transforma fabrica de aproape 120 de ani de la Untertürkheim într-un „centru avansat de cercetare ca parte a strategiei „Electric Only” a grupului.”

Ola Källenius, președinte al Consiliului de Management al Mercedes-Benz Group, a declarat că „împreună cu forța de muncă foarte bine pregătită și motivată, dăm naștere tranziției într-o nouă eră a electrificării. Untertürkheim va continua să fie centrul principal de expertiză al Mercedes-Benz.”

Campusul va fi și locul de cercetare și dezvoltare al viitoarelor platforme de mașini electrice, întrucât Mercedes vrea să concentreze în acest loc întreg procesul de cercetare, dezvoltare și producție al viitoarelor modele de mașinil electrice.

Ergun Lümali, vicepreședinte al Consiliului Superior și al Consiliului General al Muncii a Grupului Mercedes-Benz, a declarat că „fondarea eCampusului și investițiile realizate pentru expansiunea tehnologiei de baterii reprezintă un angajament clar față de fezabilitatea viitoare a acestei locații emblematice.”

Tesla Gigafactory Berlin este un alt punct de producție pentru mașini electrice din Europa, iar producătorul american a început producția lui Model Y la fabrica respectivă la sfârșitul lunii martie. În prezent, sute de vehicule părăsesc linia de producție a fabricii.

Până la sfârșitul acestui an, Tesla vrea ca variantele Model Y produse la Giga Berlin să folosească baterii 4680, lucru care ar putea implica închiderea fabricii timp de câteva săptămâni.

BMW plănuiește, de asemenea, dezvoltarea noii fabrici iFactory, iar producătorul german își dorește ca aceasta să fie prima fabrică de autovehicule din lume cu o amprentă neutră de carbon.

Viitoarea fabrică va fi construită în Debrecen și își va procura toată energia necesară din surse proprii și din surse locale de energie regenerabilă, lucru care ar trebui să ajute BMW să-și îndeplinească planurile de a reduce emisiile rezultate din producție cu 80% până în 2030.

Sursă foto: Mercedes-Benz