BMW va deschide noua fabrică în Debrecen, Ungaria, sub denumirea „iFactory”, indicând faptul că aceasta va fi prima fabrică de mașini din lume care să elimine complet utilizarea de combustibili fosili.

Potrivit Electrive, această fabrică va fi ceea cea unde se va produce „Noua Clasă” de mașini electrice de la BMW, începând cu 2025.

BMW a declarat că strategia iFactory va fi aplicată la toate celelalte fabricile producătorului german de automobile.

Milan Nedeljković, membru al consiliului pe partea de producție la BMW, a declarat că „BMW iFACTORY nu este o excepție cu scop demonstrativ, ci o strategie pe care o vom implementa în toate fabricile noastre - de la fabrica de 100 de ani din Munchen și până la viitoarea fabrică din Debrecen, Ungaria.”

Reprezentanții BMW au pus accent pe flexibilitate, întrucât nu toate fabricile companiei vor produce doar vehicule electrice, din moment ce producătorul german nu a oferit încă o dată limită pentru producția de mașini cu motoare pe ardere internă.

„Flexibilitatea rămâne cel mai important avantaj competitiv al producției grupului BMW, atât acum, cât și în viitor. Structurile de producție ale companiei sunt atât de flexibile încât o singură linie de producție este capabilă să fabrice diferite tipuri și modele de vehicule. De asemenea, aceleași linii de producție creează standarde legate de rapiditatea în adaptabilitate și capacitatea de a răspunde la schimbări, rezolvând problemele ce pot apărea la nivel de aprovizionare și fiind capabile să reacționeze rapid la fluctuațiile cererii”, a adăugat reprezentantul BMW.

Pentru a sprijini noua strategie, BMW a adoptat sloganul „Lean. Green. Digital”, iar potrivit companiei, „Lean” ar însemna eficiență, precizie și flexibilitate ridicată în ce privește producția.

Pentru BMW, „green” înseamnă evitarea consumului, conservarea resurselor și utilizarea tehnologiilor de ultimă generație pentru a face procesul de producție mai verde și mai sustenabil.

„Până în 2030 vrem să reducem emisiile de CO2 rezultate din producție cu 80% în comparație cu 2019”, a declarat Milan Nedeljković.

Deoarece fabrica din Debrecen va avea un consum important de energie electrică, „o proporție semnificativă” va fi produsă direct la nivelul fabricii, în vreme ce restul va proveni din surse regenerabile - majoritatea acestor surse fiind regionale.

„Contribuția noastră la tranziția energetică nu are doar sens din punct de vedere al mediului, ci și din punct de vedere al business-ului, întrucât strategia noastră presupune prețuri stabile și un lanț de aprovizionare sigur”, a explicat Nedeljković.

Ultimul element al strategiei, cel digital, se referă la faptul că întregul proces de dezvoltare a vehiculelor, de la proiectare, la planificare și fabricare, va fi digitalizat. Mai mult, toate fabricile BMW vor fi scanate digital, astfel încât vor exista și în variantă 3D, lucru care ar trebui să îmbunătățească abilitatea de colaborare dintre fabricile aflate în diferite locuri pe glob.

Această strategie presupune, de asemenea, recalificarea angajaților pentru electromobilitate, iar BMW a făcut demersuri în acest sens, recalificând peste 50.000 de angajați în arii de operare precum calitate, logistică și mentenanță.