ESG Today scrie că producția de oțel este una dintre industriile cele mai dificil de decarbonizat, iar în prezent ea este responsabilă pentru 7-9% din emisiile totale de gaze cu efect de seră ale planetei, însă produsele oferite de H2 Green Steel ar putea schimba acest lucru.

Compania a anunțat recent obținerea unei investiții de 1.5 miliarde de euro din finanțare cu capital propriu pentru a ridica prima unitate de producție globală a oțelului la scară largă cu hidrogen. Unul dintre obiectivele principale ale producătorului este fabricarea a 5 milioane de tone de oțel sustenabil până în 2030.

Scania, Mercedes-Benz și BMW sunt alți trei producători din industria auto care colaborează cu producătorul suedez de oțel „verde”, tot pentru producția de vehicule.

Andrea Fuder, Chief Purchasing Officer, Volvo Group, a declarat: „colaborările care ne sprijină în misiunea noastră de a reduce emisiile sunt critice pentru un business net-zero. Oțelul este un contribuitor important amprenta de carbon a produselor noastre, iar parteneriatele cu producătorii de oțel cunoscuți, dar și cu cei noi, este esențială pentru soluții verzi pentru transport și infrastructură.”

Pentru a avea un lanț valoric net-zero înainte de 2040, Volvo a început să colaboreze cu compania producătoare de oțel SSAB, care va furniza, de asemenea, oțel cu emisii scăzute pentru producătorul de mașinării grele.